• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری عباس واحدیان، فعال سیاسی زندانی، شد

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری عباس واحدیان، فعال سیاسی زندانی، شد

پیام جوان: سازمان عفو بین‌الملل در مورد وضعیت وخیم عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او و ارائه مراقبت‌های پزشکی تخصصی در خارج از زندان شد.

عفو بین‌الملل می‌گوید آقای واحدیان به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز حقوق بشری خود، از مراقبت‌های پزشکی کافی محروم شده است و این موضوع درد و رنج شدیدی را برای او به همراه داشته است.

وضعیت سلامتی آقای واحدیان از تابستان گذشته به شدت رو به وخامت گذاشته و او مشکوک به ابتلا به بیماری خودایمنی پسوریازیس است. لکه‌های ضخیم و قرمز روی پوستش، خارش و سوزش در کف دست، پا و ساق‌هایش، انجام فعالیت‌های روزانه و حتی بستن دکمه‌های پیراهن را برای او بسیار دشوار کرده است.

در اکتبر سال ۲۰۲۳، یک متخصص پوست در بیمارستان امام رضا مشهد درمان از طریق فتوتراپی را برای این فعال سیاسی توصیه کرد و از پوستش نمونه‌برداری شد. با این حال، تاکنون هیچ‌یک از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تخصصی تجویز شده توسط پزشک به او ارائه نشده و مسئولان از ارائه جواب آزمایش نمونه پوستی او نیز خودداری می‌کنند.

عفو بین‌الملل می‌گوید مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه آقای واحدیان به همسرش گفته بود از خدمات درمانی توصیه شده توسط پزشک محروم شده است، او را به صدور احکام قضایی بیشتر تهدید کرده‌اند.

همچنین، او به مدت ده روز در سلول انفرادی و یک ماه از تماس‌های تلفنی و ملاقات محروم شده است.

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، فعال مدنی و از امضاکنندگان بیانیه «۱۴ امضایی» با درخواست استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی است.

  حامد باقری، پس از دعوت از مردم برای برپایی تجمع اعتراضی در کرج، توسط نیروهای حکومتی و با شلیک ۴ گلوله کشته شد

این فعال سیاسی ۵۲ ساله به ۲۱ سال حبس تعزیری، شامل ۱۱ سال حبس در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد و ۱۰ سال حبس در شعبه پنجم این دادگاه محکوم شده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان