• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • درخواست ۶۲ نماینده مجلس آمریکا برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران

درخواست ۶۲ نماینده مجلس آمریکا برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران

پیام جوان: گروهی متشکل از ۶۲ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، خواستار تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران شدند.

دلایل این درخواست:

حمله تروریستی حماس علیه اسرائیل: نمایندگان در این نامه به حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس علیه اسرائیل و حملات متعاقب گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه اشاره کرده‌اند.
حمایت ایران از گروه‌های تروریستی: آنها می‌گویند صادرات نفت ایران منبعی حیاتی برای حفظ و گسترش حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های تروریستی خواهان نابودی اسرائیل است و باید متوقف شود.

اقدامات خواسته‌شده:

هدف قرار دادن خریداران چینی نفت ایران: نامه به‌ویژه خواستار هدف قرار دادن خریداران چینی نفت ایران شده است.
توقف تجارت غیرقانونی نفت ایران: نمایندگان از دولت بایدن خواسته‌اند «فورا» اقدامات لازم برای توقف تجارت غیرقانونی نفت از سوی جمهوری اسلامی را انجام دهد.
تحریم نهادهای مرتبط با تجارت نفت ایران: آنها خواستار تحریم نهادهای فعال در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی ایران، بنادر و پالایشگاه‌های پذیرنده این فرآورده‌ها و موسسات مالی تسهیل‌کننده معاملات مربوطه شده‌اند.

امضاکنندگان نامه:

۱۱ عضو دموکرات و ۵۱ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از جمله مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی این مجلس، نامه مزبور به جو بایدن را امضا کرده‌اند.
اهمیت این نامه:

این نامه نشان‌دهنده افزایش تنش بین ایالات متحده و ایران و همچنین افزایش فشار بر دولت بایدن برای اتخاذ موضع سخت‌تر علیه ایران است.
این نامه همچنین نشان‌دهنده حمایت دو حزبی از تشدید تحریم‌ها علیه ایران است.

زمینه این نامه:

این نامه در پی حمله مرگبار شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی مستقر در اردن ارسال شده است.
در روزهای گذشته، شمار زیادی از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا از هر دو حزب خواستار پاسخگو کردن مستقیم حکومت ایران در قبال این حمله شده‌اند.

  هواپیمایی لوفت‌هانزا، لغو پروازهای خود به ایران را تا 26 فروردین تمدید کرد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان