• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • غرور ملی کانادایی‌ها در حال افول است، اما همچنان اکثریت به سرزمین خود افتخار می‌کنند

غرور ملی کانادایی‌ها در حال افول است، اما همچنان اکثریت به سرزمین خود افتخار می‌کنند

پیام جوان: به گزارش سیتی نیوز، نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها همچنان به خانه و سرزمین مادری خود افتخار می‌کنند، اما این احساس غرور ملی در مقایسه با چند سال پیش کاهش یافته است.

در این نظرسنجی که توسط شرکت Leger انجام شده است، از ۱۶۰۷ کانادایی در مورد احساسشان نسبت به کانادایی بودن در آستانه‌ی روز کانادا سوال شده است. نتایج نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از پاسخ‌دهندگان خود را کانادایی‌های افتخارآمیزی می‌دانند.

با این حال، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که نسبت به پنج سال پیش، در سال ۲۰۱۹، احساس غرور کمتری دارند. این رقم نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

افتخار به طبیعت و نگرانی از نظام سلامت

از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا از لیستی، مواردی را که باعث افتخار آن‌ها به کانادایی بودن می‌شود، انتخاب کنند. زیبایی‌های طبیعی کشور در صدر فهرست قرار گرفت و پس از آن مراقبت‌های بهداشتی همگانی، آزادی و برابری، جامعه‌ای صلح‌آمیز و امن و چندفرهنگی قرار گرفتند.

با وجود افتخار به نظام سلامت همگانی، فهرست‌های انتظار طولانی، کمبود پزشکان خانواده و اورژانس‌های شلوغ که در سال‌های اخیر در سراسر کشور تیتر اخبار شده‌اند، بر غرور جمعی نسبت به این بخش تاثیر منفی گذاشته است. وضعیت نظام سلامت در صدر لیست نگرانی‌های پاسخ‌دهندگان قرار داشت و تنها نابرابری اقتصادی و فقر بالاتر از آن به عنوان عاملی که باعث می‌شد مردم کمترین احساس غرور را نسبت به کانادایی بودن داشته باشند، قرار گرفت.

اختلاف نظر در مورد دولت فدرال و جشن روز کانادا

مورد سوم در لیست نگرانی‌ها، دولت فدرال فعلی بود. نظرسنجی نشان داد که اکثر قریب به اتفاق افرادی که لیبرال‌های فدرال را به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی خود انتخاب کردند، از هواداران محافظه‌کاران فدرال نیز بودند.

  بهبود شرایط حیوانات خانگی در کشتی‌های BC Ferries برای مسیر Tsawwassen - Swartz Bay

در واقع، رای‌دهندگان محافظه‌کار بیشتر احتمال داشت بگویند که نسبت به پنج سال پیش احساس غرور کمتری نسبت به کانادایی بودن دارند. ۶۵ درصد با این گفته موافق بودند، در حالی که تنها ۲۶ درصد از رای‌دهندگان لیبرال، ۴۱ درصد از هواداران NDP و ۳۶ درصد از کسانی که از بلوک کبکی حمایت می‌کنند، با این گفته موافق بودند.

با وجود این افتخار، تنها ۴۹ درصد از کانادایی‌ها قصد دارند روز کانادا را جشن بگیرند. این رقم در کبک به ۲۲ درصد می‌رسد.

مقایسه با آمریکا

در مقایسه با کانادا، در نظرسنجی مشابهی که در آمریکا انجام شده است، حدود ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نسبت به پنج سال پیش، به آمریکایی بودن خود افتخار بیشتری می‌کنند. ۴۵ درصد دیگر گفتند که احساساتشان تغییری نکرده است و ۳۵ درصد گفتند که احساس غرورشان کاهش یافته است.

نیمی از پاسخ‌دهندگان آمریکایی گفتند که احساس می‌کنند کشورشان یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی است، در مقایسه با ۴۱ درصد از کانادایی‌ها.

یک چهارم از پاسخ‌دهندگان کانادایی گفتند که احساس می‌کنند کانادا کار زیادی برای حفظ جایگاه خود به عنوان “بهترین کشور جهان” دارد، در حالی که فقط ۵ درصد از آمریکایی‌ها چنین احساسی را در مورد ایالات متحده داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان