• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • خلبانان ایر کانادا برای حل اختلافات به دنبال میانجی فدرال هستند!

خلبانان ایر کانادا برای حل اختلافات به دنبال میانجی فدرال هستند!

انجمن خلبانان خطوط هوایی (ALPA) که نماینده بیش از ۵۰۰۰ خلبان ایر کانادا است، روز یکشنبه اعلام کرد که با وجود یک سال مذاکره و شش ماه میانجیگری داوطلبانه، دو طرف هنوز به توافق نرسیده‌اند.

خلبانان چه می‌گویند؟

شارلین هادی، رئیس بخش کانادایی ALPA، در پیامی به اعضای این انجمن گفت: “متاسفانه، ایر کانادا همچنان به ارزش کار شما در موفقیت این شرکت بی‌توجهی می‌کند.”

او با اشاره به پیشرفت‌های جزئی در مذاکرات، از فاصله زیاد دو طرف در توافق نهایی خبر داد و اعلام کرد که خلبانان در تاریخ ۱۵ جون از روند داوطلبانه میانجیگری خارج خواهند شد.

اقدامات بعدی

ALPA قصد دارد با ارسال اطلاعیه‌ای به وزیر کار فدرال، عدم توافق در مذاکرات و درخواست انتصاب یک میانجی را به اطلاع برساند.

موضع ایر کانادا

این ایرلاین در بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان متعهد به دستیابی به توافقی عادلانه و مذاکره شده است و به پیشرفت‌های قابل توجه در مذاکرات تاکنون اشاره کرد.

ایر کانادا تاکید دارد که در ماه‌های آینده نیز تحت روند عادی مذاکره به دنبال توافق خواهد بود و از مشتریان خود می‌خواهد که با اطمینان به رزرو و سفر با این ایرلاین ادامه دهند.

اختلاف دستمزد

یکی از محورهای اصلی اختلاف، دستمزد خلبانان است. خلبانان کانادایی خواهان افزایش حقوقی هستند که آنها را به سطح درآمد همتایان خود در ایالات متحده نزدیک‌تر کند.

به عنوان مثال، خلبانان شرکت‌های هواپیمایی دلتا، یونایتد و امریکن در سال گذشته به توافقاتی دست یافتند که شامل افزایش حقوق چهار ساله از ۳۴ تا ۴۰ درصد می‌شد.

مراحل بعدی

طبق قانون کار کانادا، وزیر کار تا ۱۵ روز فرصت دارد تا یک میانجی را تعیین کند. پس از آن، دوره ۶۰ روزه مذاکره آغاز می‌شود. در صورت عدم توافق در این دوره، ۲۱ روز “cooling-off period” قبل از امکان اعتصاب توسط اتحادیه وجود دارد.

  سیل ناگهانی در ساوونا به بیست خانه آسیب رساند

هفته گذشته، وست جت انکور برای جلوگیری از یک اعتصاب احتمالی، به توافقی با خلبانان خود رسید.

آیا این بن بست به اعتصاب خلبانان ایر کانادا منجر خواهد شد؟

هنوز برای پاسخ به این سوال زود است. باید منتظر ماند و دید که روند میانجیگری و مذاکرات در ماه‌های آینده چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان