• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چه تعداد گام برداشتن در طول می‌تواند برای بهبود سلامت کافی باشد؟

چه تعداد گام برداشتن در طول می‌تواند برای بهبود سلامت کافی باشد؟

پیام جوان: یک مطالعه جدید نشان می دهد که برداشتن ۱۰,۰۰۰ قدم در روز، یا حتی کمی کمتر، ممکن است برای بهبود سلامت کافی باشد.

به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند که در میان ۶۰۰۰ بزرگسال میانسال و مسن، کسانی که روزانه حداقل ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ قدم برمی دارند، با خطر کمتر ابتلاء به مجموعه‌ای از مشکلات در طول هفت سال روبرو بودند. این مشکلات شامل چاقی، فشار خون بالا، دیابت، آپنه خواب، رفلاکس اسید معده و افسردگی بالینی بود.

این تعداد گام معادل تقریباً ۶.۵ کیلومتر راه رفتن، براساس سرعت است.

با این حال، محققان هشدار دادند که بیش از حد درگیر این موضوع نباشید. بلکه هرچقدر می‌توانید فعال‌تر باشید.

در واقع، این مطالعه نشان داد که وقتی نوبت به پیشگیری از چاقی و برخی بیماری‌های دیگر می‌رسد، هرچه قدم‌های بیشتری داشته باشیم، بهتر است.

دکتر «چیپ لاوی»، مدیر پزشکی توانبخشی و پیشگیری قلبی در مؤسسه قلب و عروق جان اوشنر در نیواورلئان، گفت: «این یک فرمول ساده است. اگر هدف کنترل وزن است، هرچه بیشتر راه بروید یا بدوید، کالری بیشتری می‌سوزانید.»

او خاطرنشان کرد: «اثر خالص فعالیت زیاد همچنان به کاهش وزن منجر می‌شود. و این مسئله می‌تواند خطر بیماری قلبی، دیابت و طیف وسیعی از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد.»

لاوی همچنین اشاره کرد: «سرعت گام برداشتن، کلیدی برای تقویت تناسب اندام قلبی عروقی است. تناسب اندام یکی از قوی‌ترین محافظ‌ها در برابر بیشتر بیماری‌ها است.»

پیام اصلی مطالعه این است: تحرک داشته باشید تا خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن کاهش یابد.

این مطالعه شامل بیش از ۶۰۰۰ بزرگسال ۴۱ تا ۶۷ ساله بود که گام‌های روزانه خود را اندازه گیری می‌کردند. محققان با دسترسی به سوابق سلامت الکترونیکی بررسی کردند که چگونه تعداد قدم‌های روزانه آنها با خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مختلف مرتبط است.

  چقدر از خواص این روغن برای درمان دیابت می‌دانید؟

سطح فعالیت شرکت کنندگان به طور متوسط طی چهار سال پیگیری شد. میانگین تعداد گام‌های روزانه برای گروه حدود ۷۷۰۰ قدم بود.

این مطالعه نشان داد در طول هفت سال، افرادی که حداقل ۸۲۰۰ قدم در روز برمی داشتند کمتر در معرض چاقی قرار داشتند. آنها همچنین با خطر کمتر ابتلاء به آپنه خواب، اختلال تنفس شبانه و بیماری ریفلاکس روبرو بودند. احتمال تشخیص افسردگی اساسی نیز در این افراد کاهش یافت.

اما گام‌های بیشتر حتی نتایج بهتری به همراه دارد.

افرادی که در ۲۵ درصد بالای تعداد قدم‌ها قرار داشتند که معمولاً نزدیک به ۱۱۰۰۰ قدم در روز بود، در مقایسه با افرادی که در ۲۵ درصد پایین‌تر بودند، که تعداد گام‌هایشان حدود ۶۰۰۰ بود، حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر احتمال داشت به این بیماری‌ها و مشکلات مبتلا شوند.

محققان به مثال مشخص‌تری در این باره اشاره کردند: اگر یک فرد دارای اضافه وزن تعداد گام‌های روزانه خود را از ۶۰۰۰ به ۱۱۰۰۰ افزایش دهد، می‌تواند احتمال چاق شدن را تا ۶۴ درصد کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان