• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سازمان نظام پزشکی در پی خودکشی دکتر پرستو بخشی، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌دهد

سازمان نظام پزشکی در پی خودکشی دکتر پرستو بخشی، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌دهد

پیام جوان: در پی خودکشی دکتر پرستو بخشی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق، در بیمارستان نورآباد دلفان، سازمان نظام پزشکی با برگزاری جلسه فوق‌العاده، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی علل این اتفاق و برخورد با خاطیان را اعلام کرد.

به گزارش وب‌سایت «خبرآنلاین»، در این جلسه که با حضور معاون انتظامی و دادستان‌های انتظامی سازمان و شهرستان‌ها برگزار شد، مقرر شد با ورود به پرونده‌های مربوطه، برخورد انتظامی با خاطیان و مقصران این حادثه غم‌انگیز صورت گیرد.

فشارهای سنگین، عامل خودکشی دکتر بخشی

علی سلحشور، سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به «حجم بی‌سابقه افسردگی میان جوان پزشکان»، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: خانم دکتر بخشی پس از دو تجربه غم‌انگیز فوت پدر و مادر، با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کرد، اما وزارت بهداشت هیچ کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکرد.

وی همچنین از قرار گرفتن این پزشک جوان در «لیست سیاه» وزارت بهداشت و بی‌اعتنایی به درخواست‌های او خبر داد.

گزارش‌های حاکی از بی‌انصافی و توهین به دکتر بخشی

خبرگزاری‌های ایران همچنین گزارش‌هایی از بی‌انصافی، توهین و تحقیر دکتر بخشی توسط یکی از اساتید داخلی در بیمارستان رحیمی خرم‌آباد منتشر کرده‌اند.

علاوه بر این، گفته می‌شود که حقوق ایشان با نامه نگاری مسئول آموزش بیمارستان به ریاست بیمارستان به صورت «نیمه» پرداخت می‌شده که این مشکلات و فشارهای وارده، منجر به خودکشی این پزشک جوان شده است.

آمار نگران‌کننده خودکشی در میان کادر درمان

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیش از این نیز، رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در ۳۰ بهمن سال ۱۴۰۲، با ابراز نگرانی از آمار بالای خودکشی در میان رزیدنت‌ها و دستیاران تخصصی پزشکی در کشور، از وزارت بهداشت به دلیل محرمانه نگه‌داشتن آمار دقیق و عدم شفافیت در این زمینه انتقاد کرده بود.

  لویه جرگه مشورتی صلح با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت

وحید شریعت در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایرنا»، با استناد به آمار سازمان نظام پزشکی، از خودکشی منجر به مرگ دستکم ۱۶ رزیدنت یا دستیار پزشکی در سراسر کشور خبر داده بود.

همچنین، محمود فاضل، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، آمار خودکشی رزیدنت‌های پزشکی در کشور را «نگران‌کننده» دانسته و از تشکیل کمیته‌ای در داخل سازمان نظام پزشکی برای بررسی این موضوع خبر داده بود.

افزایش پنج برابری نرخ خودکشی در جامعه پزشکی

در اواخر دی‌ ماه سال گذشته نیز رسانه‌های ایران در گزارشی مشابه، از پنج برابر شدن نرخ خودکشی در جامعه پزشکی خبر داده و اعلام کرده بودند که سالانه دستکم ۱۳ خودکشی منجر به مرگ در میان رزیدنت‌ها رخ می‌دهد.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گامی در جهت شفافیت و پاسخگویی

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط سازمان نظام پزشکی در پی خودکشی دکتر پرستو بخشی، می‌تواند گامی در جهت شفاف‌سازی علل این اتفاق و برخورد با خاطیان و مقصران باشد.

ضرورت توجه به سلامت روان کادر درمان

با توجه به آمار نگران‌کننده خودکشی در میان کادر درمان، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و توجه جدی به سلامت روان این افراد، امری ضروری و حیاتی است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان