• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دونده مدال‌آور ایرانی برای تهیه کفش با مشکل مواجه است

دونده مدال‌آور ایرانی برای تهیه کفش با مشکل مواجه است

پیام جوان: سجاد آقایی، دونده ۱۸ ساله و دارنده طلای دوی ۴۰۰ متر آسیا، در حالی که خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند، با مشکل تهیه کفش مناسب روبرو است.

تمرین با کفش پاره

به گزارش ایسنا، این دونده مدال‌آور می‌گوید که یک هفته است تمرینات خود را در فضای باز با کفش پاره آغاز کرده است.

مسابقات پیش رو

آقایی می‌گوید که روز ۲۳ اسفند مسابقات انتخابی و اردیبهشت‌ماه نیز رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا برگزار می‌شود و او برای حضور در این مسابقات به کفش مناسب نیاز دارد.

بی‌توجهی به قهرمانان

این در حالی است که بسیاری از ورزشکاران ایرانی در سال‌های اخیر از بی‌توجهی مسئولان ورزشی به زیرساخت‌های قهرمانی، تجهیز ورزشکاران برای مسابقات بین‌المللی و تقدیر از قهرمانان ورزشی گلایه داشته‌اند.

سیاست‌های غیر ورزشی

اعمال سیاست‌های غیر ورزشی و ایدئولوژیک از سوی جمهوری اسلامی، بارها باعث شده که ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی به دلیل عدم رقابت با حریفانی از کشور اسرائیل، از مسابقات کنار گذاشته شوند.

هزینه ۲۳ میلیونی کفش

سجاد آقایی می‌گوید که هزینه تهیه کفش جدید ۲۳ میلیون تومان است و او توان پرداخت این مبلغ را ندارد. او ابراز امیدواری می‌کند که فدراسیون دوومیدانی برای حل مشکل او کمک کند.

تقدیر با قوری و کتری!

بی‌توجهی به قهرمانان ورزشی فقط به عدم تجهیز آنها محدود نمی‌شود. سارا عبدالملکی، مدال‌آور نقره پاراکانو آسیا، در خرداد ماه با انتشار ویدیویی از اهدای یک قوری و کتری به عنوان هدیه و تقدیر شورای شهر محل سکونت خود خبر داده بود.

فلاکس به جای المپیک!

این مدال‌آور آسیایی در واکنش به این اقدام، به کنایه گفته بود: «انشالله المپیک فلاکس».

  حاشیه‌های المپیک: داور مسابقه فینال سجاد گنج زاده توسط عربستانی‌ها تهدید به مرگ شد!

مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود امکانات، بی‌توجهی مسئولان، و سیاست‌های ایدئولوژیک، مسیر پیشرفت ورزشکاران ایرانی را دشوار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان