استفاده از تیک‌تاک در یک ایالت آمریکا ممنوع می‌شود

پیام جوان: با تصویب طرحی در مجلس نمایندگان ایالت مونتانا در آمریکا، استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک در این ایالت ممنوع می‌شود.

روز جمعه این طرح در مجلس ایالتی با ۵۴ رای موافق در مقابل ۴۳ رای مخالف تصویب شد. این طرح پیش از این توسط سنای ایالتی تصویب شده بود و به زودی، در صورت امضای فرماندار این ایالت، به قانون تبدیل می‌شود.

مجلس، سنا و فرماندار این ایالت، همه از حزب جمهوری‌خواه هستند. دفتر گِرگ جیانفورته فرماندار این ایالت هنوز خبری درباره موافقت یا مخالفت او برای امضای این مصوبه اعلام نکرده اما او یکسال پیش استفاده از تیک‌تاک روی ابزارهای دولتی را منع کرده بود.

با امضای فرماندار جمهوریخواه مونتانا، این ایالت به نخستین ایالت در آمریکا تبدیل می‌شود که ساکنان آن حق استفاده از تیک‌تاک را نخواهند داشت.

از مدتها پیش در آمریکا نسبت به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران آمریکایی توسط تیک‌تاک نگرانی وجود دارد.

تیک‌تاک یک شبکه مجازی است که مالک آن شرکت فناوری «بایت دنس» چین است. این شرکت مهم است که تلاش چندانی برای حفاظت از داده‌های کاربران در مقابل دولت چین انجام نداده است.

«شو چو» مدیر عامل تیک تاک چند هفته پیش در یک نشست کنگره حضور یافت و از عملکرد این شرکت دفاع کرد اما هنوز نگرانی‌های جدی درباره امنیت اطلاعات کاربران آمریکایی و تیک‌تاک وجود دارد.

تیک تاک می‌گوید قصد دارد تصمیم ایالت مونتانا را در دادگاه به چالش بکشد.

  شمار قربانیان آتش سوزی جزیره مائوئی به ۸۰ نفر افزایش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان