• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • جنجال جدید در صدا و سیما: “جنگولک بازی” طلبه‌ها در برنامه “حسینیه معلی”

جنجال جدید در صدا و سیما: “جنگولک بازی” طلبه‌ها در برنامه “حسینیه معلی”

پیام جوان: اجرای دو طلبه دوقلو به نام‌های حمیدرضا و محمدرضا فغانی در برنامه “حسینیه معلی” که به مناسبت “جشن تکلیف” سه هزار دختر دبستانی پخش شد، با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

در بخشی از این برنامه، این دو طلبه کودکان را به “دعوا” با آمریکا و اسرائیل تشویق می‌کنند و در مدح “عروس شدن” شعار می‌دهند و شعر می‌خوانند.

روزنامه اعتماد این اجرا را “جوگیری عجیب دو طلبه” نامیده و روزنامه جمهوری اسلامی آن را “هجو تمام” و “جنگولک بازی” خوانده و نوشته است: “می‌خواهید مردم را با خنده همراه کنید کمدین‌های مجرب و خنداننده‌های مودب هستند که راه را باز کنند.”

برنامه “حسینیه معلی” که از دو سال پیش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود، در حوزه تبلیغات احکام اسلامی فعالیت می‌کند.

اسفندماه گذشته نیز اجرای “استندآپ کمدی” یک طلبه در این برنامه با انتقاداتی مواجه شده بود.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر تلاش می‌کند که از طلبه‌ها در عرصه‌های مختلف هنری، آموزشی و درمانی استفاده کند. اقدامی که به باور برخی ناظران با هدف پیشبرد برنامه‌هایی است که تحت عنوان “گام دوم انقلاب” مطرح شده است.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی، در آبان ماه سال جاری خواستار فراگیری کارهای هنری و رسانه‌ای به وسیله افراد حوزوی شده و گفته بود: “چرا ما باید اسیر سلبریتی‌ها باشیم که حرکت‌های ضدارزشی می‌کنند.”

حکومت ایران بکارگیری طلبه‌ها در بخش‌های آموزشی را در سالهای گذشته بویژه در پی حضور پررنگ دانش‌آموزان در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ تشدید کرده است.

حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، در دی‌ماه سال جاری اعلام کرد که سه هزار طلبه زن و مرد به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

  افزایش بودجه صدا و سیما؛ انتقادات و نگرانی‌ها

این مقام آموزش و پرورش همچنین ادعا کرده که خانواده‌ها از حضور طلبه‌ها در مدارس رضایت بیش از ۹۵ درصدی دارند و طلبه‌ها آمار بزهکاری در مدارس را کاهش داده‌اند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان