• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • انفجارهای کرمان، ورق را در بازار سکه تهران برگرداند

انفجارهای کرمان، ورق را در بازار سکه تهران برگرداند

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی که در معاملات نقدی روز گذشته به پرواز در آمده بود در بازار امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه مسیر کاهش را دنبال کرد و تا ۲۰۴۳ دلار پایین‌ آمد. این در حالی است که دیروز قیمت اونس طلا تا ۲۰۷۸ دلار بالا رفته بود.

البته برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت طلا به ۲ هزار و ۱۰۰ دلار در هر اونس باشیم.

بررسی ها نشان می دهد به دنبال کاهش قیمت اونس طلا، طلا و سکه در ایران متاثر از این اتفاق آرایش نزولی به خود گرفت و قیمت ها در این دو بازار در مقایسه با روز قبل اصلاح شدند. اما انفجارهای شهر کرمان، ورق را در بازار ارز و سکه تهران برگرداند. قیمت طلا ۱۸عیار که تا ظهر امروز افت تقریبا ۴ هزار تومانی را تجربه کرده بود روند صعودی گرفت و تا لحظه تدوین این گزارش روی ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان ایستاد.

از سوی دیگر قیمت سکه تمام هم که دیروز تا سطح ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پیشروی کرده بود امروز و پیش از حادثه انفجار کرمان دنده معکوس زد و تا ۲۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان پایین آمد. البته این کاهش قیمت از معاملات پشت خطی سه شنبه شب آغاز شده بود و اقتصادنیوز در گزارش پیش بینی قیمت سکه از احتمال کاهش قیمت سکه تمام در روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه خبر داده بود. اما انتشار خبر انفجار در کرمان که تا لحظه تدوین این گزارش ۷۳ کشته برجای گذاشت، قیمت سکه تمام را در بازار تهران صعودی کرد و قیمت سکه به بالای کانال ۳۰ میلیون تومان بازگشت رسید.

  پیش‌بینی قیمت دلار در بازار روز پنجشنبه ۱۹ مرداد

علاوه بر قیمت طلا و سکه دلار تهران که مانند روزهای قبل در نوسان بود، پس از انفجار مرگبار در کرمان، با رشد ۲۰۰ تومانی به ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت دلار در هرات که روز گذشته با ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شده بود امروز با ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت اما در پشت خط به بالای مرز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رفت. از سوی دیگر، نرخ حواله درهم در بازار امروز بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید؛ قیمت درهم امروز ۱۳هزار و ۸۵۰تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان