• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • دلایل کارشناسان برای توجیح علت روند صعودی بازار ارز

دلایل کارشناسان برای توجیح علت روند صعودی بازار ارز

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد این روزها شاهد رشد هیجانی قیمت دلار بوده است.

کارشناسان و فعالان اقتصادی می گویند به نظر می رسد به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین و معکوس شدن موضع غرب درباره میزان همکاری تهران را باید اولین محرک رشد دلار دانست.

از سوی دیگر معامله گران یکی از دلایل صعودی شدن نرخ دلار را ناشی از افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌دانند. البته کارشناسان دلایل سیاسی و اقتصادی متعددی برای علت افزایش نرخ دلار نام می برند.

در این میان سیگنال های افزایشی نرخ حواله درهم و کانال شکنی قیمت دلار در بازارهای مجاور ایران باعث شده نرخ دلار در تهران فضایی شود.

برخی از معامله گران شب گذشته مدعی بودند که قیمت دلار در بازار پشت خطی تهران و هرات وارد کانال جدید شده است.فعالان بازار معتقدند اگر این ادعا درست باشد امروز هم ممکن است نرخ دلار مسیر صعود را دنبال کند..

در شرایط کنونی سه دسته معامله‌گر در بازار قابل شناسایی هستند. دسته‌ای که ترجیح می‌دهند بسیار کمتر از گذشته خرید و فروش ارز داشته باشند، گروه دیگری که سعی می‌کنند بیشتر به صورت روزانه رفتار خود را تنظیم کنند و دسته آخر به دلیل بالا رفتن انتظارات تورمی وارد بازار ارز شده‌اند.

  دزدیده شدن یک دکل نفتی در استان خوزستان؛ خبرگزاری حکومتی در ایران: متعلق به شرکت‌های خصوصی بابک زنجانی است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان