• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • برنامه فیفا برای تغییرات در شکل برگزاری جام باشگاه‌های جهان از سال ۲۰۲۵
fifa

برنامه فیفا برای تغییرات در شکل برگزاری جام باشگاه‌های جهان از سال ۲۰۲۵

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، فیفا امروز برنامه گسترش جام باشگاه‌های جهان که قرار است از سال ۲۰۲۵ به شکلی جدید برگزار شود را رسما تایید کرد. در فرمت حال حاضر این رقابت‌ها هفت تیم در تورنمنت حضور یافته و برای قهرمانی تلاش می‌کنند، اما از تابستان ۲۰۲۵ جام باشگاه‌های جهان با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام فیفا قهرمان‌های دو دوره گذشته این تورنمنت، چلسی و رئال مادرید، به شکل اتوماتیک در رقابت‌های ۲۰۲۵ حضور خواهند داشت و همچنین قهرمان‌های دو دوره آتی یعنی رقابت‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هم به صورت اتوماتیک در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۵ حضور خواهند داشت.

فیفا ابتدا قصد داشت جام باشگاه‌های جهان را از سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم برگزار کند، اما همه‌گیری کرونا باعث شد این تورنمنت که قرار بود اولین دوره‌اش در چین برگزار شود کنار گذاشته شود. با فروکش کردن موج پاندمی اما فیفا اعلام کرد که قصد دارد تورنمنت را با حضور تیم‌های بیشتری برگزار کند.

اینفانتینو، رئیس فیفا، در آستانه جام جهانی قطر در یک کنفرانس خبری این تغییرات را تایید کرده و گفت که جام باشگاه‌های جهان در آینده شکل و شمایلی شبیه به جام جهانی خواهد داشت. اینفانتینو از زمانی که در سال ۲۰۱۶ جانشین سپ بلاتر شد و ریاست فیفا را به عهده گرفت گسترش جام باشگاه‌های جهان را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم خود در این نهاد معرفی کرده بود.

  نامزدهای نهایی دریافت جایزه بهترین دروازه بان‌های جهان از سوی فیفا معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان