• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ساکن ایران: علی خامنه‌ای مفسد فی‌الارض و محارب است

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ساکن ایران: علی خامنه‌ای مفسد فی‌الارض و محارب است

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ساکن ایران، در اظهاراتی تازه که روز دوشنبه، پنجم دی، منتشر شده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران» و مصداق تمام و کمال «مفسد فی‌الارض و محارب» نامید و گفت: «مطمئن باشید این حکومت رفتنی است.»

این فعال سیاسی که از فعالان نزدیک به میرحسین موسوی، رهبر جنبش سبز بوده و از مدت‌ها پیش انتقادات صریحی را متوجه علی خامنه‌ای کرده، در ویدئوی تازه‌ای که نسخه‌ای از آن را بی‌بی‌سی فارسی پخش کرده می‌گوید: «مصداق اتَمّ و اَکمل و تامّ و تمام مفسد فی‌الارض و محارب خود علی خامنه‌ای و اعوان و انصار سرکوبگرش هستند.»

او تاکید می‌کند: «مصداق بارز آن هستند برای این‌که تمام همّ و غمشان این است که ارعاب و ترس و وحشت در جامعه ایجاد کنند. جامعه را سرکوب کنند و اجازه ندهند که این جامعه از زیر یوغ ظلم آنها خارج شود.»

عضو موسس سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه نیز با اشاره به اعتراضاتی که بیش از صد روز است در ایران جریان دارد گفت: «این اعتراض‌کنندگان به هیچ وجه من‌الوجوه محارب و مفسد فی‌الارض نیستند، زیرا معترضان دفاع مشروط کرده‌اند تا اجازه ندهند ماموران آنها را بکشند.»

این اظهارات ابوالفضل قدیانی در شرایطی بیان می‌شود که شمار معترضان بازداشت شده از سوی جمهوری اسلامی که به «محاربه» متهم شده‌اند و در خطر صدور و اجرای حکم اعدام قرار دارند بسیار چشمگیر است.

آقای قدیانی در ادامه گفت: «خوشحالم که مردم این مسئله را فهمیده‌اند که منشاء تمام این مصیبت‌ها خود شخص علی خامنه‌ای است. این را مردم خوب تشخیص داده‌اند.»

  آمریکا هزینه دیوار مرزی با مکزیک را از پول نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازد

او اضافه کرد: «شنیده‌ام بعضی از نوکرهای خودش، اینهایی که چهل سال است در خدمت او هستند و می‌گیرند و می‌بندند و آدم می‌کشند، به او گفته‌‌اند باید کمی کوتاه بیاییم و او زده در دهانشان.»

این فعال سیاسی افزود: «من باز هم می‌گویم که خامنه‌ای بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران است، این را از زندان گفتم. در راس‌ حکومتی‌هایی که آدم می‌کشند علی خامنه‌ای است. می‌خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند که این مصداق تام و تمام محاربه است.»

انتقاد ابوالفضل قدیانی از اعدام معترضان در حالی بیان می‌شود که جامعه مدرسین حوزه قم روز سوم دی‌ماه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اقدام قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اعدام دو تن، محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد، از این قوه خواست «با قاطعیتی به‌مراتب بیشتر» به «اعدام عبرت‌آموز» دیگر معترضانی که این بیانیه آنها را «محاربین و مفسدین باغی» خواند، اقدام کند.

آقای قدیانی با اشاره به این نوع برخوردها گفت: «می‌خواهند به طرفداران خودشان که در حال ریزش هستند روحیه بدهند و هم می‌خواهند مردم را بترسانند اما نتیجه معکوس است. مردم اتفاقا در سرنگون کردن این نظام و سرنگون کردن علی خامنه‌ای مصمم‌تر خواهند شد. خشمگین‌تر خواهند شد.»

«این نظام اصلاح‌ناپذیر است»

ابوالفضل قدیانی که در سال‌های گذشته از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به‌شمار می‌آمده در این ویدئوی تازه گفت که «تجربه چهل و چند ساله توسط بزرگ‌ترها و خانواده‌هاشان به این جوان‌ها منتقل شده و این جوان‌هایی که در خیابان‌اند، فرزندان خانواده‌هایی هستند که با تمام وجودشان از این حکومت ناراضی‌اند، منتها این نسل جدید شجاعت فوق‌العاده‌ای دارد و می‌گوید که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.»

  تمدید دو ساله ممنوعیت خرید مسکن توسط غیر کانادایی‌ها

او افزود که این جوانان «با تمام وجودشان درک می‌کنند که این نظام اصلاح‌ناپذیر است، چاره‌ای جز رفتن این نظام نیست و راه دیگری هم جز خیابان نیست.»

این فعال سیاسی که چندین بار سابقه بازداشت و زندان دارد تاکید کرد که علی خامنه‌ای «در میان مردم پایگاه ندارد و خامنه‌ای این را فهمیده و بازوهای سرکوب او هم این را فهمیده‌اند. مردم از این‌ها متنفرند و انزجارشان را به صد زبان بیان کرده‌اند.»

آقای قدیانی اضافه کرد که طبقه حاکمه جمهوری اسلامی «در فساد و صدور فساد و در تبهکاری در بین همگنان خود و مستبدان جهان کم‌نظیر یا حتی بی‌نظیرند. آنها مذهب را ابزار سرکوب و چپاول کرده‌اند.»

وی تاکید کرد که در جمهوری اسلامی «اصلاحات امکان ندارد، اگر امکان داشت در این ۲۵ سال خرده‌ای عقب می‌نشستند، اما الان [ابراهیم] رئیسیِ قاتل شده رئیس جمهور. او سواد اولیه را ندارد. الفبای مسائل سیاسی و کشورداری را نمی‌داند و خامنه‌ای او را آورده و تحمیل کرده به مردم. آیا بدتر از این می‌شود؟»

سقوط هواپیمای اوکراینی و «حق‌ناپذیری»

ابوالفضل قدیانی در بخش دیگری از این ویدئو در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی گفت که «عمدا شلیک کردند. مشخص شد که تعمدا شلیک کردند و هواپیما را انداختند. سال‌ها از این فاجعه انسانی گذشته و یک نفر هم دستگیر نشده، یک نفر محاکمه نشده و یک نفر هم معرفی نشده است.»

پدافند هوایی سپاه پاسداران در ۱۸ دی ۱۳۹۸ با شلیک به یک هواپیمای اوکراین با شماره پرواز پی‌اس۷۵۲ کمی پس از برخاستن از فرودگاه تهران، همه ۱۷۶ سرنشین آن را کشت.

آقای قدیانی در این مصاحبه تازه در این مورد گفت: «تمام تلاششان را کردند تا این را بپوشانند، به فراموشی بسپارند، در این باره ماله‌کشی کنند و حقوق مردم را ضایع بکنند چنان چه تاکنون کرده‌اند.»

  شورای بازنشستگان: تشدید برخورد با زنان معترض به حجاب اجباری، اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی است

وی تاکید کرده که «حق‌پذیری ندارند. هیچ وقت جرات این را نداشته‌اند یک مورد حقیقت را ببینند یا به یک مورد حقیقت اعتراف کنند.»

ابوالفضل قدیانی پیش از این هم انتقادات تندی علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای بیان کرده و روز ۱۹ آذر در واکنش به اعدام محسن شکاری در بیانیه‌ای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «خودکامه‌ قدرت‌پرست و خون‌ریز ایران» خواند و گفت که او «همچنان دست اندرکار خونریزی» است.

این فعال سیاسی ساکن ایران روز بیستم خرداد امسال با انتشار نامه‌ای از احضار مجدد خود به دادگاه انقلاب خبر داده و گفته بود که در دادگاه «سفارشی و تحت امر نیروهای امنیتی» حاضر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان