• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • قوه قضائیه: تعداد جان‌باختگان آتش‌سوزی زندان اوین به ۸ نفر افزایش یافته است

قوه قضائیه: تعداد جان‌باختگان آتش‌سوزی زندان اوین به ۸ نفر افزایش یافته است

پیام جوان: قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد با جان باختن ۴ نفری که به علت آتش‌سوزی شامگاه شنبه حالشان وخیم بود، تعداد جان‌باختگان این آتش‌سوزی به ۸ نفر افزایش یافته است.

مرکز رسانه قوه قضائیه روز دوشنبه ۲۵ مهر با انتشار بیانیه‌ای افزود: این چهار نفر به دلیل «شدت وخامت حالشان در بیمارستان از دنیا رفتند.»

بر اساس این گزارش، «۶ نفر از مجروحین این حادثه همچنان در بیمارستان و تحت درمان هستند و حال عمومی آنها مساعد و رو به بهبود است.»

قوه قضائیه جمهوری اسلامی هویت افراد جان‌باخته یا مجروح و همچنین نام بیمارستانی را که این افراد در آنجا بستری هستند، اعلام نکرده است.

با این حال، دستگاه قضایی تنها مدعی شده است که «تمامی ۸ فرد فوت شده از زندانیان بند جرایم مربوط به سرقت بوده‌اند.»

همچنین روز یکشنبه قوه قضائیه اعلام کرده بود «بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب‌دیدگی بودند نجات پیدا کردند.»

بر اساس روایت مرکز رسانه قوه قضائیه، شامگاه شنبه «در جریان درگیری و آتش‌سوزی زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده موفق به فرار نشدند.»

این در حالی است که رسانه‌های حکومتی روایت‌های ضدونقیضی را منتشر کردند و حتی خبرگزاری فارس، از «روی مین رفتن زندانی‌ها» نوشت.

آنیس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به آتش‌سوزی در زندان اوین، خواستار تشکیل جلسه ویژه‌ای از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شده است.

  تغییر در تعیین شهریه مهدهای کودک

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان