ریشی سوناک رسما نخست وزیر بریتانیا شد

پیام جوان: ریشی سوناک رسما نخست وزیر بریتانیا شد. او در سخنانش گفت بریتانیا در حال حاضر با یک بحران عمیق اقتصادی رو به روست. او تاکید کرد کشور را متحد خواهد کرد.

سوناک در ساوت‌همپتون از پدر و مادری هندو پنجابی از هندوان پراکنده که خود در میان هندی‌های جنوب شرق آفریقا بزرگ شده بودند و بعدها به بریتانیا مهاجرت کردند، متولد شد. سوناک در کالج وینچستر تحصیل کرد. او در ادامه فلسفه، سیاست و اقتصاد را در کالج لینکلن، آکسفورد خواند و مدتی بعد مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد به عنوان تحلیلگر فولبرایت دریافت کرد. در حین تحصیل در استنفورد، او با همسر آیندهٔ خود آکشاتا مورتی، دختر نارایانا مورتی، تاجر میلیاردر هندی که شرکت اینفوسیس را تأسیس کرد، آشنا شد. سوناک و مورتی در سال ۲۰۲۲ با مجموع ثروت ۷۳۰ میلیون پوند، ۲۲۲مین افراد ثروتمند بریتانیا هستند. سوناک پس از فارغ‌التحصیلی برای گلدمن ساکس و سپس به عنوان یک شریک در صندوق پوشش ریسک شرکت‌های صندوق سرمایه‌گذاری برای کوکان و «Theleme Partners» لندن کار کرد.

در ژوئیه ۲۰۲۲، سونک در انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار برای جانشینی جانسون شرکت کرد، ولی در رای‌گیری رأی اعضای حزب را به لیز تراس از دست داد.[۷] پس از استعفای تراس در بحبوحه بحران دولتی، سوناک در انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار اکتبر ۲۰۲۲ پیروز شد.

  NFL draft live updates: Josh Rosen trade rumors heat up ahead of second round

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان