هجوم خریداران به بازار دلار

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در سومین روز هفته جاری به پرواز درآمد. نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز وارد کانال ۳۶ هزار تومان شد و تا مرز ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان پیشروی کرد.

هجوم خریداران به بازار دلار
با عبور نرخ دلار از مرز مذکور حجم خرید ها بیشتر شد و اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال یاد شده حرکت کرد.قیمت دلار ظهر امروز در محدوده ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۷۰۰ تومان بالاتر بود .

عده ای از معامله گران مدعی بودند در صورتی که نرخ دلار به بالای مرز فوق برسد این احتمال وجود دارد که در مرحله بعدی به ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان هم برسد و کانال ۳۷ هزار تومان هم فتح شود. با این حال این دسته از بازیگران ارزی می گفتند باید دید نهاد بازارساز ترمز نرخ دلار راخواهد کشید یا خیر.

اولین سیگنال برای افزایش قیمت دلار
تحلیلگران ارزی از چند عامل مهم برای در رفتن فنر قیمت دلار در بازار امروز یاد می کنند. از نظر فعالان بازار ، اولین سیگنال صعود از معاملات پشت خطی دیشب به بازار ارز امروز صادر شد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته به سمت مرز مقاومتی ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کرد و برای مدتی در مرز مذکور معامله شد.

در نهایت قیمت دلار در بازار شبانه در محدوده ۳۶ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد. همین امر موجب شد عده ای از معامله گران در انتظار صعود دلار در بازار امروز باشند.

  کاهش ۴۶ درصدی ارزش لیر در مقابل دلار در طی یک سال گذشته

دومین عامل افزایش قیمت دلار در تهران
از نگاه فعالان بازار دومین عامل افزایش قیمت دلار در تهران به یکه تازی اسکناس آمریکایی در هرات بر میگردد. قیمت دلار هرات امروز جهش قابل توجهی را ثبت کرد. نرخ دلار در بازار یاد شده امروز از چند مرز مقاومتی عبور کرد و با ۱ هزار تومان افزایش به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. نرخ دلار هرات روز گذشته با ۱۰۰ تومان کاهش در محدوده ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شده بود.

بازار ارز سلیمانیه هم امروز شاهد پیشروی نرخ دلار تا نزدیک مرز حساس ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان بود. قیمت دلار سلیمانیه امروز ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته در حدود ۲۰۰ تومان رشد را نشان می دهد.

قیمت درهم ، بازار دلار را بهم ریخت
نرخ حواله درهم نیز امروز آرایش صعودی به خود گرفت و با گپ مثبت باز شد. قیمت درهم در ابتدای معاملات امروز با ۷۰ تومان رشد به ۹ هزار و ۷۷۰ تومان رسید و در نیمه روز به کانال ۱۰ هزار تومان نزدیک شد. نرخ حواله درهم ظهر امروز ۹ هزار و ۹۵۰ تومان بود . نرخ برابری درهم به دلار روز گذشته در کانال ۳۵ هزار تومان قرار داشت .با افزایش قیمت درهم در بازار امروز نرخ برابری آن به دلار امروز وارد کانال ۳۶ هزار تومان شد و بر روی ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان