• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آمریکا و آلبانی سرکوب مداوم زنان و دختران و اعضای اقلیت‌های دینی و قومی در ایران را برجسته خواهند کرد

آمریکا و آلبانی سرکوب مداوم زنان و دختران و اعضای اقلیت‌های دینی و قومی در ایران را برجسته خواهند کرد

پام جوان: آمریکا و آلبانی روز چهارشنبه ۱۱ آبان در نشست «غیررسمی» در شورای امنیت سازمان ملل، موضوع اعتراضات سراسری در ایران پس از جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، را مطرح خواهند کرد.

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل و نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی‌تبار و فعال حقوق بشر، نیز قرار است توضیحاتی در این زمینه ارائه کنند.

در یادداشتی که ابتدا توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، آمده است: «این نشست سرکوب مداوم زنان و دختران و اعضای اقلیت‌های دینی و قومی در ایران را برجسته خواهد کرد.»

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، نیز در این نشست حضور خواهد داشت. او روز پنجم آبان خواستار ایجاد یک مکانیسم تحقیق مستقل در مورد تمامی موارد نقض حقوق بشر در ایران پیش و پس از مرگ مهسا امینی شده بود.

در همین زمینه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در توییتی نوشته است، در همراهی با شرکای خود، تدابیری را به صورت یکجانبه و چندجانبه و از طریق مکانیسم‌های سازمان ملل متحد برای مسئول شناختن (حکومت) ایران به دلیل خشونت علیه شهروندان این کشور به ویژه زنان و دختران اتخاذ خواهیم کرد.»

  درخواست مادر مهسا امینی و ۲۱ زندانی سیاسی از بهاره هدایت برای پایان دادن به اعتصاب غذا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان