• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • خانواده سعیدیان‌جو، یک سال پس از تشکیل پرونده “ساختگی”، دوباره به دادسرا احضار شدند

خانواده سعیدیان‌جو، یک سال پس از تشکیل پرونده “ساختگی”، دوباره به دادسرا احضار شدند

پیام جوان: امید و زهرا سعیدیان‌جو، خواهر و برادر میلاد سعیدیان‌جو از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۴۰۱، پس از گذشت یک سال از تشکیل پرونده‌ای که آن را “ساختگی” می‌دانند، به دادسرای انقلاب اسلامی ایذه احضار شدند.

امید سعیدیان‌جو با انتشار تصویر احضاریه در اینستاگرام خود نوشت: «من و خانواده‌ام همچنان تحت فشاریم.»

به گفته وی، این احضاریه در حالی صادر شده که پیش‌تر در اسفند ۱۴۰۱، در جریان برگزاری مراسم تولد میلاد بر سر مزارش، بازداشت و پس از چند روز آزاد شده بودند.

سعیدیان‌جو می‌گوید که آنها تاکنون بارها با “بازداشت‌های پی در پی همراه با شکنجه‌های روحی و جسمی”، “وثیقه‌های سنگین” و “اخراج از محل کار” مواجه بوده‌اند.

اتهامات سنگین برای خانواده دادخواه

احضاریه دادسرا اتهامات امید و زهرا سعیدیان‌جو و ۷ تن دیگر را “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق شعارهای هنجارشکنانه”، “شرکت در تجمعات به نحو غیرقانونی”، “توهین به رهبری”، “تحریک و اغوا مردم به کشتار” و “اخلال گسترده در نظم عمومی” عنوان کرده است.

امید سعیدیان‌جو با اشاره به محرومیت متهمان این پرونده از داشتن وکیل برای دفاع در برابر “اتهامات سراسر دروغ” می‌گوید: «بعد از میلاد دیگه نفس‌ کشیدن هم برای ما شده زجر.»

سابقه آزار و اذیت خانواده‌های جان‌باختگان

میلاد سعیدیان‌جو، شهروند ۲۶ ساله اهل ایذه، روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

“آزار و اذیت” خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به وسیله نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی بارها از سوی نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

  After outrage ensues, Brazil’s far-right president cancels New York trip

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان