• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مخالفت با مرخصی درمانی نسرین جوادی، فعال کارگری زندانی

مخالفت با مرخصی درمانی نسرین جوادی، فعال کارگری زندانی

پیام جوان: مقام‌های سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی با مرخصی درمانی نسرین جوادی، فعال کارگری زندانی، مخالفت کرده‌اند.

جعفر عظیم‌زاده، رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، این خبر را اعلام کرد و گفت: «پس از گذشت ۶۰۰ روز از زندانی شدن این کارگر بازنشسته، بار دیگر با مرخصی درمانی او مخالفت شد.»

خانم جوادی ۶۷ ساله، از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد و پیش از زندانی شدن، پزشکان بیمارستان دولتی گواهی عدم تحمل حبس را برای او صادر کرده بودند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران پیشتر در مهر سال گذشته از وضعیت جسمانی نامناسب خانم جوادی خبر داده بود. بر اساس این گزارش، شنوایی خانم جوادی دچار افت شدید شده و سطح گلبول‌های سفید خون او نیز بسیار پایین است.

خانم جوادی در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت و به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. او در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد.

مخالفت با مرخصی درمانی خانم جوادی در حالی صورت می‌گیرد که شمار زیادی از فعالان کارگری و معلمان زندانی به بیماری‌های سخت مبتلا هستند و مقام‌های قضایی با مرخصی پزشکی و درمان آنها مخالفت می‌کنند.

رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی، از اعضای زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، از جمله این افراد هستند.

وضعیت نامناسب جسمانی نسرین جوادی و مخالفت با مرخصی درمانی او، نگرانی‌های زیادی را در مورد سلامتی این فعال کارگری ایجاد کرده است.

فعالان حقوق بشر و مدافعان حقوق کارگران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط نسرین جوادی و سایر فعالان زندانی هستند.

  تمدید بازداشت شریفه محمدی، فعال کارگری، علیرغم نیاز فوری به جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان