بازار دلار تهران در حالت انتظار

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب در مرز حمایتی ۴۸هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. فعالان بازار می گفتند در صورتی که امروز سه شنبه ۲۷ تیر ماه اسکناس آمریکایی مرز یاد یادشده را حفظ کند احتمال ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان محتمل است. با این حال اگر مرز حمایتی بشکند این امر ممکن است دلار را به سمت نیمه کانال ۴۸ هزار تومان برگرداند.

در شرایط فعلی به نظر می رسد بازار به یک خبر سیاسی مهم چشم دوخته است. در خبرها آمده بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان وارد تهران شده و با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که از اینی سفر نتایج مطلوبی مخابره شود احتمال عقبگرد قیمت دلار محتمل است.

در تحلیل کوتاه‌مدت فنی‌ها تصور می‌کنند قیمت دلار در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تا کانال ۴۹ هزار تومان رنج شده است. اگر قیمت دلار به بالای ۴۹ هزار تومان برود اولین سد افزایش ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت دلار از این سطح مقاومتی عبور کند مقاومت مهم دلار ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود.

آن‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار بالای این سطح مهم تثبیت دهد می‌توانیم شاهد افزایش دوباره دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان باشیم. در مقابل، اگر قیمت دلار نقطه حمایتی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست بدهد و در زیر این مرز تثبیت یک روزه داشته باشد نرخ دلار می‌تواند با کاهش به کانال ۴۷ هزار تومان برود.

  سخنان رئیسی در شب گذشته، قیمت دلار و سکه را صعودی کرد

برای قیمت دلار امروز پیش‌بینی می‌شود با توجه به بالا بسته شدن قیمت هرات در پشت خط، نرخ یک سرک به کانال ۴۹ هزار تومان بکشد و دوباره به کانال ۴۸ هزار برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان