• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • بازار ارز در حال پیشخور کردن یک خبر مهم

بازار ارز در حال پیشخور کردن یک خبر مهم

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۷ دی ماه در تهران رشد قابل توجهی را ثبت کرد. طبق سایت اتحادیه طلا و ارز دلار امروز نزدیک به ۷۰۰ تومان از قیمت بسته شده دیروز بالاتر بود.

جهش قابل توجه نرخ دلار در بازارهای همسایه
علاوه بر تهران، بازار های همسایه هم شاهد جهش قابل توجه نرخ دلار بودند. این ارز در بازار ارز هرات امروز با گپ مثبت ۷۰۰ تومانی روانه بازار شد و در نیمه ظهر امروز از اولین مرز مقاومتی مرز جدید هم عبور کرد.

خروج خریداران دلار از لاک احتیاط؟
برخی از تحلیلگران تهران معتقدند که با پیشروی نرخ دلار در هرات جسارت بازیگران ارزی تهران هم بیشتر شد و از لاک احتیاط خارج شدند و به دنبال آن در موقعیت خرید قرار گرفتند. اسکناس آمریکایی در بازار ارز سلیمانیه هم یکه تازی کرد و با ۹۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل تا پله نهم کانال دیروز بالا رفت.

از نگاه فعالان بازار، عامل دیگر افزایش قیمت دلار در تهران به پیشروی نرخ حواله درهم بر می گردد. برخی از معامله گران مدعی بوند که نرخ حواله درهم نیز امروز با گپ مثبت باز شده و تا نزدیک پله ششم بالا رفته بود.

از نظر برخی از معامله گران، افزایش قیمت درهم نیز چراغ امید را در دل بازیگران ارزی تهران روشن کرد و همین امر باعث شد فشار خریداران به بازار دلار بیشتر شود.

بخشی از فعالان، هراس معامله‌گران بنیادی از تشدید تنش‌های بین‌المللی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تقاضای احتیاطی را در بازار فعال نگه داشته و همین موضوع موجب شده است که دلار دچار افت معناداری نشود.

  حسین راغفر: اقتصاد ایران دیر یا زود فرو می‌پاشد

فایننشال تایمز در گزارشی نوشته بریتانیا در نظر دارد سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد اما هنوز «هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است زیرا در داخل دولت بحث هایی در مورد نحوه اجرای این اقدام وجود دارد.»

شبکه العالم در این باره خبر داده پارلمان اروپا قصد دارد پنجشنبه در استراسبورگ فرانسه قطعنامه‌ای ضد جمهوری اسلامی را به رای بگذارد. این شبکه به نقل از خبرگزاری فارس نوشته وزیر خارجه آلمان به دنبال اقدام علیه سپاه پاسداران و قرارگیری این نهاد در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

بازار ارز در حال پیشخور کردن یک خبر مهم
برخی از معامله گران بازار ارز تهران با اشاره به این اقدام می گفتند در صورتی که این اتفاق رخ دهد ممکن است تنش ها بین لندن و تهران را تشدید شود و این موضوع موجب افزایش تقاضای احتیاطی در بازار دلار شد.

برخی از معامله گران باور دارند احتمالا بازار امروز در حال پیشخور کردن خبر مهم پنجشنبه است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی اگر پارلمان اروپا به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رای مثبت بدهد، فصل جدیدی در روابط ایران با غرب اغاز خواهد شد.

نرخ دلار توافقی یک کانال بالا رفت
در بازار رسمی هم امروز نرخ دلار توافقی کانال شکنی کرد و وارد کانال ۳۹ هزار تومان شد.قیمت دلار توافقی ظهر امروز ۳۹ هزار و ۳۵۵ تومان بود که در مقایسه با قیمت بسته شده روز دوشنبه ۵۳۴ تومان بالاتر بود.

نرخ دلار متشکل رشد کرد
نرخ دلار متشکل هم امروز با رشد ۷۱ تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

  مقدمه‌ای بر توکن‌های غیر قابل تعویض؛ NFT چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان