• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • بهترین زمان مصرف مکمل های ویتامین B12

بهترین زمان مصرف مکمل های ویتامین B12

پیام جوان: به گزارش نمناک، ویتامین B12 یا کوبالامین یکی از ویتامین های گروه B و محلول در آب است که در بسیاری از عملکردهای مهم بدن نقش ضروری دارد. ویتامین B12 به طور طبیعی در فرآورده های حیوانی از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود اما اگر به هر دلیلی نیاز بدن به این ویتامین از طریق مصرف مواد غذایی تامین نشود، باید از مکمل های حاوی این ویتامین مثل قرص ویتامین B12 کمک گرفت.

هنگام مصرف این ویتامین باید به زمان مصرف آن توجه نمود زیرا زمان مصرف آن بر جذب بهتر این ویتامین تاثیر فراوان دارد. اگر جزو افرادی هستید که از این مکمل استفاده می کنید، حتما این بخش از نمناک را مطالعه نمایید.

بهترین زمان مصرف مکمل های ویتامین B12

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین B12 صبح است و ترجیحاً همراه با غذا مصرف شود؛ به خصوص اگر معده حساسی دارید. به نظر می رسد که ویتامین B12 باعث افزایش متابولیسم، افزایش سطح انرژی و هوشیاری می شود و به همین خاطر مصرف مکمل های ویتامین B12 در صبح می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؛ اما از مصرف مکمل های ویتامین B12 در شب خودداری کنید، زیرا بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد.

حتی دوز های بالای ۱۰۰۰ میکروگرم از این مکمل کاملاً بی خطر است اما از مصرف مکمل های ویتامین B12 در شب اجتناب کنید زیرا ممکن است بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.

 

  تاثیر دوچرخه سواری منظم بر افراد مبتلا به دیستروفی میوتونیک

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان