• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • پایان محکومیت به اعدام در سن کوئنتین: جابجایی زندانیان به زندان های دیگر

پایان محکومیت به اعدام در سن کوئنتین: جابجایی زندانیان به زندان های دیگر

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، در پی تایید Proposition 66 توسط مردم، اداره اصلاحات و تربیت ایالت کالیفرنیا (CDCR) جابجایی زندانیان محکوم به اعدام از سن کوئنتین به دیگر زندان های ایالت را آغاز کرده است. این حکم، زندانیان را ملزم به پرداخت غرامت به قربانیان خود می کند، و به همین دلیل، نیاز به خروج آنها از سلول برای کار کردن را به وجود می آورد.

مارکوس آدامز، که ۲۱ سال گذشته را در سلول های محکومین به اعدام سن کوئنتین گذرانده است، شرایط زندگی در آنجا را طاقت فرسا توصیف می کند. او می گوید: «زندانیان ۲۰ ساعت از روز را در سلول های خود محبوس هستند و حتی برای رفتن به حیاط زندان نیز دستبند به دست دارند.»

با جابجایی زندانیان از بلوک شرقی سن کوئنتین، این زندان به طور کامل از محکومین به اعدام خالی خواهد شد. ۳۹۹ زندانی باقی مانده، که جوانترین آنها ۲۴ ساله و مسن ترین آنها ۹۳ ساله است، تا پایان تابستان به زندان های دیگر منتقل خواهند شد.

مایکل لمب، که به جرم قتل یک عضو گروه خود به اعدام محکوم شده است، از این جابجایی استقبال می کند. او می گوید: «دیگر نمی توانم تحمل کنم که مردم با دید منفی به محکومین به اعدام نگاه کنند. من اینجا به خاطر کشتن یک عضو گروه خودم هستم، نه به خاطر جرایم دیگر.»

دنیل لندری، که ۲۳ سال است در محکومین به اعدام به سر می برد، می گوید: «این بهترین اتفاقی است که می توانست بیفتد. اینکه بتوانم بیرون بروم، سر کار بروم و ملاقات های منظم با همسرم داشته باشم.»

  مرد کالیفرنیایی محکوم به حبس ابد به اشتباه آزاد شد

اما طرفداران حقوق قربانیان، از جمله فیلیس لویا، این جابجایی را خطرناک می دانند. او می گوید: «این زندانیان نباید به جمعیت عمومی زندان ها اضافه شوند. به خاطر این سیاست، مردم کشته خواهند شد.»

با این حال، زندانیان محکوم به اعدام برای یک زندگی جدید و آزادی بیشتر آماده هستند. آلبرت جونز، یکی دیگر از این زندانیان می گوید: «این برای همه ما یک سبک زندگی متفاوت خواهد بود. می توانیم به غذاخوری برویم، در صف بایستیم و چیزهای ساده ای مانند بستنی و مرغ با استخوان بخریم که برای ما بسیار مهم هستند.»

دنیل لندری نیز می گوید: «دیگر نمی توانم صبر کنم، آماده رفتن هستم. دیگر نمی توانم تحمل کنم که اینجا باشم و می خواهم بیرون باشم.»

جابجایی زندانیان محکوم به اعدام از سن کوئنتین، نقطه عطفی در تاریخ این زندان و سیستم قضایی کالیفرنیا محسوب می شود. این جابجایی، به طور حتم چالش ها و فرصت های جدیدی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان