آموزش آشپزی – سوپ لیمو

نویسنده: فرنگیس حسینی

مواد لازم

فیله مرغ ۲۵۰ گرم

آب مرغ ۵ پیمانه

لیمو ترش دو عدد

شوید یک و نیم پیمانه

برنج یک و نیم پیمانه

نمک،فلفل سیاه به مقدار کافی

تخم مرغ یک عدد

طرز تهیه سوپ لیمو

در مرحله اول از پخت این سوپ ابتدا قابلمه ای را با مقداری آب روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، مرغ ها را درون آن بیاندازید، و بعد از یک ربع که مرغ ها پخته شد، آن را از آب خارج کنید، تا از دمای بیافتد.

در این مرحله برنجی که از قبل خیس کرده اید، را دورن قابلمه ای  که آب جوش دارد، بگذارید، و اجازه دهید تا برنج بجوشد. زمانی که برنج پخته شد، آن را آبکش کنید، و کنار بگذارید. مرغ ها را به شکل نگینی یا ریش ریش شده به همراه برنج ها درون قابلمه قرار دهید. در این زمان قابلمه را روی حرارت بگذارید، و زیر آن را کم کنید، تا قل بزند. در این مرحله باید تخم مرغ ها را درون یک کاسه بشکنید، و به آن ها آبلیمو اضافه نمایید. زمانی که تخم مرغ ها را هم می زنید، و یکدست می شوند، آب گرم سوپ را روی آن می ریزید، و به سرعت تخم مرغ ها را به هم می زنید، زمانی که تخم مرغ ها بسته شد، آن را به آرامی درون سوپ می ریزید. در ادامه نیز شویدهایی که ساطوری شده اند، را به مواد اضافه خواهید کرد. ادویه زده و کمی هم بزنید، تا یکدست شوند.

در این مرحله از طبخ سوپ بعد از جا افتادن سوپ زیر آن را خاموش کنید، و اجازه دهید تا کمی سرد شود. نکته در زمینه پخت این سوپ این است، که بعد از اضافه کردن تخم مرغ ها نباید زیاد آن را روی حرارات بگذارید. این سوپ در حالتی که زیاد بجوشد، حالت خامه ای خود را از دست می دهد.

  Colorectal Cancer (2)

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان