آموزش آشپزی – طرز تهیه تیرامیسو

نویسنده: فرنگیس حسینی

مواد لازم

پنیر خامه ایی: ۱۰۰ گرم

 قهوه اسپرسو: به مقدار دلخواه

خاک قند :نصف لیوان الک شده

بیسکویت لیدی فینگر : ۱۰۰ گرم

زرده تخم مرغ : ۳عدد

خامه ی صبحانه : ۱۰۰ گرم

وانیل : ۱ قاشق چای خوری سرخالی

طرز تهیه تیرامیسو

۱- برای تهیه این دسر، ابتدا زرده تخم مرغ را توسط همزن برقی زده تا سفید و حالتش سفت شود.

۲- وانیل و مقداری خاکه قند به زرده تخم مرغ اضافه کرده و با روش بن ماری به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حرارت داده و مرتب هم می زنیم.

۳- در سومین مرحله  خامه صبحانه را با کمی خاکه قند مخلوط کرده و آن قدر هم می زنیم تا اگر ظرف حاوی آن را برگردانیم، خامه تکان نخورد.

۴- پنیر خامه ایی را با مقدار کمی خاکه قند مخلوط کرده و تا جایی که به صورت کرم درآید، هم می زنیم. دقت شود پنیر را نباید خیلی هم زد چرا که ممکن است شل شود و دسر را خراب کد، ۳ الی ۴ دقیقه هم زدن برای پینر کافی است.

۵ – مایه های آماده شده در مراحل ۲ و ۳ و ۴ را به تخم مرغ ها اضافه کرده و بدون استفاده از هم زن، و به آرامی که مواد سفتی خود را از دست ندهند، آن قدر هم می زنیم تا مایه یکدست به دست آید.

۶- در این مرحله از مایه آماده شده، مقداری در کف ظرف مورد نظر برای تیرامیسو ، پهن کرده و بیسکویت ها را در قهوه اسپرسو آغشته و آن ها را بر روی مایه می گذاریم و دوباره یک لایه از مایه را بر روی بیسکویت ها ریخته و همین عمل را تا پایان یافتن مایه انجام می دهیم. دقت شود لایه آخر تیرامیسو  باید مایه آن باشد.

  طرز تهیه بستنی رژیمی موز و انبه

۷- ظرف حاوی تیرامیسو را در یخچال به مدت ۴ ساعت قرار می دهیم. تیرامیسو آماده است.

طرز تهیه تیرامیسودر لحظه ایی که تیرامیسو را می خواهید در یخچال قرار دهید، می توانید از مقداری شکلات تلخ رنده شده استفاده کرده و روی تیرامیسو را توسط آن تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان