• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • فولاد در شوک؛ نکونام می‌رود یا می‌ماند؟

فولاد در شوک؛ نکونام می‌رود یا می‌ماند؟

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، فولاد خوزستان در یکی از شب‌های تاریخی خود، به جای جشن و شادی، در شوک فرو رفت. جواد نکونام سرمربی این تیم کمتر از ۳۰ دقیقه بعد از چنین بردی، به کنفرانس مطبوعاتی رفت و استعفای خود را اعلام کرد. این خبر مثل بمب صدا کرد و تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها شد.

درباره دلایل استعفای نکونام، شایعه و خبر زیاد است. عده‌ای آن را به اختلاف عمیق با سرپرست موقت باشگاه حمیدرضا رادکیا ربط می‌دهند. عده‌ای می گویند نکونام کار غیر حرفه‌ای کرده و نباید در چنین موقعیتی استعفا می‌داد و عده‌ای دیگر می‌گویند انباشت مشکلات داخلی تیم فولاد، عامل کناره‌گیری او بوده است.

بعضی اعتقاد دارند شب برد زمان مناسبی برای استعفا نبود و بعضی دیگر می‌گویند اتفاقاً در بهترین زمان ممکن استعفا داد چون می‌دانست اگر می‌باخت اخراج بود و یا اگر در دیدار با الهلال بازنده باشد، قطعا او را برکنار می‌کنند.

یکی از دلایل عمده استعفای نکونام را اما می‌شود به سادگی حدس زد. مربیان همیشه می‌گویند آنچه در تیم‌شان انگیزه می‌سازد، پاداش است و اگر به موقع پرداخت شود، می‌تواند بازیکنان را به لحاظ روحی در شرایط بهتری قرار دهد؛ کاری که تمام تیم‌های دنیا و از جمله تیم‌های عربی می‌کنند. به همین دلیل اکثر باشگاه‌ها پیش از آنکه عرق بازیکنان خشک شود، در همان رختکن دست به جیب شده و پاداش‌ها را می‌دهند.

در فولاد اما این اتفاق رخ نداده و به نظر می‌رسد یکی از دلایل عمده استعفا، بی‌توجهی مدیران باشگاه به این مسئله بوده است. فولاد در بهار امسال توانست با قدرت از مرحله گروهی صعود کند و به جمع ۸ تیم برتر غرب آسیا راه پیدا کند. همزمان تیم‌هایی مثل شباب الاهلی امارات، الدحیل، الشباب و… هم به مرحله حذفی صعود کردند. از آن زمان تا امروز هنوز فولادی‌ها پاداش صعود خود را دریافت نکرده‌اند و شاید هم دریافت نکنند این در حالی است که اطلاعات رسیده نشان می‌دهد تیم‌های الشباب و الدحیل بابت صعود به هر یک از اعضای خود ۳۰ هزار دلار و الفیصلی حریف فولاد ۲۰ هزار دلار پرداخت کرده است. تیم عربستانی حتی اعلام کرده بود در صورتی که بتوانند فولاد را شکست دهند نفری ۱۰ هزار دلار به بازیکنان خود پاداش می‌دهند. شاید قیاس مالی باشگاه‌های ایرانی و عربی کاملا اشتباه باشد، اما حداقل رقمی که در قیاس با وضعیت مالی فولاد برای بازیکنان در نظر گرفته شد نیز، پرداخت نشد.

  جواد نکونام نیز، پس از علی دایی دعوت قطر برای حضور در جام جهانی را رد کرد

پیش از شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا پاداشی برای بازی الفیصلی در نظر گرفته شد تا در صورت برد به فولادی‌ها پرداخت شود ولی این رقم هم پرداخت نشده است. نکونام در کنفرانس خود از واژه «احترام» استفاده کرد و گفت به خاطر نبودن آن تصمیم به استعفا گرفته است. گویا بازیکنان فولاد هم فارغ از اینکه چه رقمی دریافت خواهند کرد، تأکید دارند احترام آن‌ها رعایت نشده چراکه باشگاه‌ به قول‌های خود وفا نکرده است.

در کنار این موضوع مشکلات دیگری که بین جواد نکونام و مدیریت باشگاه وجود داشته، از جمله دلایل استعفا بوده است.

به نظر می‌رسد تنها راه حل موجود برای فرار از این شرایط سخت، جلسه رودروی حمیدرضا رادکیا و جواد نکونام باشد. هنوز هیچکس خبر ندارد آیا فولاد امروز تمرین می‌کند یا نه؟ آیا جواد نکونام در محل تمرین این تیم حاضر می‌شود یا نه؟ همه در فولاد سکوت کرده‌اند. این باشگاه نیز توضیح روشنی درباره اتفاق رخ داده نمی‌دهد. احتمالا پرداخت پاداش‌های معوقه به بازیکنان می‌تواند اولین گام مثبت و اولین نشانه برای حل مشکلات طرفین باشد.

فولاد خوزستان روز پنجشنبه همین هفته در یکی از حساس‌ترین تمام بازی‌های تاریخ خود، مقابل الهلال قرار می‌گیرد. شواهد نشان می‌دهد اگر نکونام حتی برگردد، این آخرین روز همکاری‌اش با فولاد خواهد بود و بعد از آن نیمکت تیم خوزستانی را ترک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان