• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • تصمیم دادگاه: تایید واکسیناسیون فرزندان در برابر HPV به خواست مادر، علیرغم مخالفت پدر

تصمیم دادگاه: تایید واکسیناسیون فرزندان در برابر HPV به خواست مادر، علیرغم مخالفت پدر

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، یک قاضی در بریتیش کلمبیا به زنی به نام ویکتوریا دراپر اجازه داده است تا علیرغم مخالفت همسر سابقش، متیو اسمیت، فرزندانش را در برابر ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) واکسینه کند.

اسمیت خواهان دستور دادگاه برای جلوگیری از واکسیناسیون فرزندانشان به مدت ۲۴ ماه شده بود. این زوج یک پسر هشت ساله و یک دختر ۱۲ ساله دارند.

دراپر با استناد به توصیه مقامات بهداشتی کانادا، خواستار واکسیناسیون دخترشان قبل از ۱۲ سالگی بود. او مدعی بود که اسمیت به دخترشان فیلم‌های ترسناکی نشان داده و به او گفته است که اگر واکسن بزند می‌میرد.

قاضی کاترین موری در حکمی که روز ۲۴ جون صادر شد، استدلال‌های اسمیت را رد کرد و گفت که “رویکرد منتظر ماندن” او در “بهترین مصلحت کودکان” نیست.

موری به دراپر اجازه داد تا هر دو فرزندشان را در برابر HPV واکسینه کند و به او اختیار تام در مورد تمام تصمیمات مربوط به واکسیناسیون و درمان HPV داد.

او همچنین اسمیت را از صحبت با فرزندان در مورد واکسن HPV یا نشان دادن هرگونه فیلم، رسانه اجتماعی یا اطلاعات مربوط به آن به آنها منع کرد.

موری در حکم خود گفت: “انتشاراتی که خانم دراپر ارائه کرده‌اند به ‌وضوح نشان می‌دهد که مقامات بهداشتی/کارشناسان در کانادا از واکسن HPV حمایت می‌کنند و توصیه می‌کنند که این واکسن به نوجوانان تزریق شود.”

این حکم جدیدترین مورد در سلسله دعاوی حقوقی مربوط به واکسیناسیون کودکان در کانادا است. در سال‌های اخیر، چندین قاضی حکم داده‌اند که والدین می‌توانند فرزندانشان را در برابر مخالفت همسر سابق خود واکسینه کنند.

  رای دادگاه داوری بریتیش کلمبیا به نفع صاحبخانه در پرونده هجوم ساس تختخوابی

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان