• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • مرخصی بیشتر از ۱۲ ماه بعد از زایمان، در کانادا می‌تواند تأیید وام مسکن را دشوارتر کند

مرخصی بیشتر از ۱۲ ماه بعد از زایمان، در کانادا می‌تواند تأیید وام مسکن را دشوارتر کند

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، بسیاری از والدین جدید از این موضوع بی‌اطلاع هستند که زمان و مدت مرخصی آن‌ها از کار بعد از تولد فرزند می‌تواند روند تأیید وام مسکن را پیچیده کند.

اکثر وام‌دهندگان هنگام محاسبه حداکثر مبلغ وام قابل‌دریافت، ۱۰۰ درصد درآمد ثابت یکی از والدینی که مرخصی است را در نظر می‌گیرند، به شرطی که شغل دائمی، مدرک درآمد و نامه‌ای از کارفرما مبنی بر بازگشت به کار در عرض ۱۲ ماه پس از دریافت وام مسکن داشته باشد.

با این حال، به گفته کارگزاران وام مسکن، برخی از مؤسسات مالی برای والدینی که قصد بازگشت به کار بعد از گذشت بیش از یک سال از شروع وام را دارند، فقط درصد کمی از درآمد شغلی آن‌ها را در نظر می‌گیرند.

این موضوع می‌تواند برای والدینی که قصد خرید خانه دارند و می‌خواهند از مرخصی ۱۸ ماهه (که توسط دولت فدرال در سال ۲۰۱۷ معرفی شد) استفاده کنند، مشکل‌ساز باشد.

خانواده‌هایی که قصد refinans وام مسکن یا تغییر وام‌دهنده در زمان تمدید وام را دارند و خانه خود را با حداقل ۲۰ درصد پیش‌پرداخت خریده‌اند (که نیازمند تأیید صلاحیت مجدد برای وام جدید است) نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

برخی از وام‌دهندگان حتی ممکن است اصلاً درآمد شغلی متقاضیانی را که قصد بازگشت به کار بعد از ۱۲ ماه پس از نهایی شدن خرید خانه را دارند، در نظر نگیرند.

این امر می‌تواند حداکثر مبلغی را که یک خانواده مجاز به دریافت وام است به طور قابل توجهی کاهش دهد.

کارشناسان می‌گویند این رویه از زمان معرفی گزینه‌ی مرخصی ۱۸ ماهه رایج بوده، اما همچنان در خارج از صنعت وام مسکن شناخته‌شده نیست.

  خداحافظی با گوشی‌های موبایل در مدارس ونکوور!

برخی از وام‌دهندگان مانند بانک‌های بزرگ کانادا، ۱۰۰ درصد درآمد متقاضی را بدون توجه به مدت مرخصی در نظر می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر مانند بانک ملی کانادا، برای مرخصی‌های ۱۸ ماهه فقط ۶۰ درصد درآمد را در نظر می‌گیرند.

متقاضیان وام مسکن که قصد دارند از مرخصی طولانی‌تر از کار بعد از زایمان استفاده کنند، باید قبل از نهایی کردن خرید خانه، با وام‌دهندگان مختلف صحبت کرده و سیاست‌های آن‌ها را در مورد مرخصی بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان