• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • غرب ونکوور و بنیاد BC Parks از ایجاد یکی از بزرگترین پارک های شهری رونمایی کردند

غرب ونکوور و بنیاد BC Parks از ایجاد یکی از بزرگترین پارک های شهری رونمایی کردند

پیام جوان: به گزارش ونکوور سان، در یک اقدام تاریخی، منطقه غرب ونکوور و بنیاد BC Parks روز دوشنبه از ایجاد یکی از بزرگترین پارک های شهری در نوع خود خبر دادند. این پارک جدید، که مساحت آن ۷٫۸ کیلومتر مربع است، تقریباً دو برابر پارک استنلی معروف ونکوور خواهد بود.

زمین این پارک توسط شهرداری غرب ونکوور اهدا شده است و برای حفظ و نگهداری از آن، بنیاد پارک ها یک صندوق میراث ۳ میلیون دلاری با عنوان “Cypress Hollyburn Legacy Fund” ایجاد کرده است.

تضمینی برای آینده

مارک ساگر، شهردار وست ونکوور، در مراسمی که در Cypress Pop-Up Village برگزار شد، این روز را “یک روز به یاد ماندنی” دانست. او گفت: “این پارک به حفظ اکوسیستم های حساس و حیات وحش کمک می کند و به عنوان یک ذخیره کربن در مبارزه با تغییرات آب و هوایی نقش خواهد داشت.”

ساگر تأکید کرد که این پارک جدید “تضمین می کند که درختان کهنسال در منطقه ما که می‌دانیم برای ساکنان و مردم در سراسر جهان بسیار مهم است، همچنان پابرجا خواهند ماند.”

او همچنین اشاره کرد که این پارک “منظره زیبای کوه‌ها را برای همه در منطقه مترو حفظ می‌کند.”

پارک Uplands: یک گام بزرگ برای حفاظت از محیط زیست

این پارک جدید که با عنوان کاری “Uplands” شناخته می شود، به همراه پارک های موجود در غرب ونکوور، حوضه های آبخیز کاپیلانو و سیمور، پارک استانی سرو و مناطق حفاظت شده حیات وحش، یک منطقه حفاظت شده عظیم به مساحت بیش از ۳۲۰ کیلومتر مربع را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، شبکه های پیاده روی جداگانه ای برای دوچرخه سواران و کوهنوردان در نظر گرفته شده است تا برای همه گروه ها ایمن باشد. مسیرهایی نیز برای ویلچرها و کالسکه ها در نظر گرفته شده است.

  شرایط دریافت یارانه خودروهای برقی در بریتیش کلمبیا سخت‌تر شد

پیامی به جهان

اندرو دی، مدیرعامل بنیاد BC Parks، گفت: “این یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده در جهان است که در نزدیکی یک مرکز شهری بزرگ قرار دارد.”

او که در ساحل شمالی بزرگ شده است، خاطرات دوران کودکی خود را در این منطقه به یاد آورد و گفت: “وقتی جوان‌تر بودم، در تمام این تپه‌ها قدم می‌زدم، و احساس می‌کردم که این مکان دارای حس و شعور خاص خود است.”

دی با اشاره به چالش های زیست محیطی که با آن روبرو هستیم، گفت: “اگر یک چیز وجود داشته باشد که طبیعت به ما بگوید، آن “ناامید نباشید، ما می توانیم تفاوت ایجاد کنیم.” خواهد بود. اگر نصف فرصت را به طبیعت بدهیم، بقیه کار را انجام می دهد. علیرغم همه چیزهایی که طبیعت به ما می دهد، ما سابقه خوبی در پس دادن به آن نداریم و تمایل داریم آن را بدیهی فرض کنیم.”

او تأکید کرد که گونه ها با سرعت نگران کننده ای در حال ناپدید شدن هستند و بسیاری از چیزهایی که از طبیعت به کالا تبدیل می کنیم در محل های دفن زباله جمع می شود.

دی گفت: “این یک فرصت فوق‌العاده برای پس دادن چیزی و انجام درست آن است، نه اینکه فقط بگوییم داریم یک پارک می‌سازیم و سپس از آنجا دور می‌شویم و اجازه می‌دهیم از خودش مراقبت کند، زیرا این کار را نخواهد کرد.”

پارک Uplands فراتر از حفاظت از طبیعت

برنامه های توسعه پارک Uplands شامل ساخت مسیرهایی برای افراد دارای معلولیت، ساکنان مسن و والدین با کالسکه است. همچنین برنامه هایی برای پیشگیری و آموزش آتش سوزی، آموزش حیات وحش و حذف گونه های مهاجم در نظر گرفته شده است.

  نمایشگاه The PNE از مردم برای نامگذاری سالن کنسرت جدید کمک می‌خواهد

دی گفت: “این واقعاً پیامی برای جهان است. منطقه ای که تقریباً ۲۰۰۰ هکتار زمین را حفظ می کند در حالی که جهان تلاش می کند تا ۳۰ درصد از زمین و دریا خود را تا سال ۲۰۳۰ محافظت کند، این یک نمونه برجسته عالی است.”

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان