• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • کلبه‌های تاریخی Belcarra تخریب می‌شوند: گامی برای دسترسی بیشتر و پاسداشت تاریخ؟

کلبه‌های تاریخی Belcarra تخریب می‌شوند: گامی برای دسترسی بیشتر و پاسداشت تاریخ؟

پیام جوان: به گزارش ونکوور سان، هفت کلبه‌ی تاریخی که یک قرن پیش در پارک منطقه‌ای təmtəmíxʷtən/Belcarra کنونی ساخته شده بودند، به عنوان بخشی از طرحی برای افزایش دسترسی عموم و به رسمیت شناختن تاریخ این مکان، تخریب خواهند شد.

کمیته‌ی پارک‌های مترو ونکوور در ماه مارچ با این طرح موافقت کرد. این طرح شامل تخریب کلبه‌های تفریحی سابق است که تا چند ماه پیش به عنوان یک مکان تاریخی در پورت مُودی محافظت می‌شدند.

اما در سال گذشته، ملت تسلیـل-واتوث که از سال ۲۰۲۰ در مدیریت مشترک این پارک منطقه‌ای مشارکت دارد، درخواست حذف عنوان تاریخی بودن این کلبه‌ها را داد. این درخواست با موافقت مقامات روبرو شد.

این مکان زمانی یک دهکده‌ی تسلیـل-واتوث بوده است، اما سلسله‌ای از بیماری‌های آبله مرغان در اواسط قرن ۱۹ جمعیت آن‌ها را به شدت کاهش داد.

طرح جدید برای این منطقه شامل گسترش محوطه‌ی پیک‌نیک پرمخاطب در مجاورت کلبه‌ها، احداث مسیرهای جدید، ایجاد دسترسی به ساحل، ساخت یک آمفی تئاتر و بحث‌هایی در مورد چگونگی گنجاندن فرهنگ و تاریخ تسلیـل-واتوث در این فضا است.

مهگان لاهتی، شهردار پورت مُودی، که خانواده‌ی مادرش سال‌ها پیش در این مکان تعطیلات خود را می‌گذراندند، گفت: “تخریب کلبه‌ها بخشی از به رسمیت شناختن این موضوع است که داستانی بزرگ‌تر در اینجا وجود دارد که باید گفته شود. این فقط در مورد یک تاریخچه یا تاریخچه‌ی دیگری نیست. این در مورد این است که چگونه این تاریخچه‌ها با هم بافته شده‌اند و می‌توانند در کنار یکدیگر به شکوفایی برسند.”

کلبه‌ها که در وضعیت نامناسبی قرار دارند، قبل از تخریب احتمالا در پاییز یا زمستان، عکاسی خواهند شد. بول هاوس، یک خانه‌ی تاریخی در همان منطقه، مرمت و به فضایی برای جلسات و مکان برنامه‌های تفسیر تبدیل خواهد شد.

  سیل ناگهانی در ساوونا به بیست خانه آسیب رساند

این اقدام با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. برخی از ساکنان و دوستداران تاریخ از تخریب این کلبه‌های قدیمی ابراز تاسف می‌کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این طرح جدید فرصتی برای گرامیداشت تاریخ و فرهنگ تسلیـل-واتوث و همچنین افزایش دسترسی عموم به این مکان زیبا فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان