• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • بحران بیمه‌ی خانه در کوهستان‌های سانتا کروز: قیمت‌ها سر به فلک کشیده، ساکنان نگران

بحران بیمه‌ی خانه در کوهستان‌های سانتا کروز: قیمت‌ها سر به فلک کشیده، ساکنان نگران

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، سکنه کوهستان‌های سانتا کروز در جلسه‌ای اعتراضی، نگرانی خود را از افزایش سرسام‌آور قیمت بیمه خانه و عدم صدور بیمه نامه‌های جدید ابراز داشتند.

در این جلسه که روز سه‌شنبه شب در سالن اجتماعات شهر اسکاتس ولی برگزار شد، ساکنان این منطقه با حضور در سالن و سالن جنبی، نگرانی خود را از بی‌بیمه ماندن خانه‌هایشان به گوش مسئولان رساندند.

به گفته یک نماینده مستقل بیمه در این جلسه، هیچ‌کدام از شرکت‌های بزرگ بیمه، در حال حاضر بیمه نامه جدیدی برای خانه‌ها در اسکاتس ولی صادر نمی‌کنند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که میانگین قیمت بیمه کردن یک خانه جدید در این منطقه، دو و نیم تا سه و نیم برابر پنج سال پیش شده است.

افزایش چشمگیر قیمت بیمه، برای برخی از ساکنان به اندازه‌ی یک وام دوم مسکن گران تمام می‌شود.

ترس از مهاجرت و خالی شدن منطقه

بسیاری از ساکنان اسکاتس ولی، از جمله تام ایگل، که سال‌ها در این منطقه زندگی کرده‌اند، می‌گویند که شرکت بیمه شان در ماه آگوست، بیمه نامه‌ی آن‌ها را لغو می‌کند. تنها گزینه‌ی آن‌ها پس از این تاریخ، استفاده از طرح FAIR ایالت کالیفرنیا خواهد بود.

تام ایگل در این باره گفت: “با توجه به آنچه شنیده‌ام، انتظار دارم قیمت این بیمه تا سه برابر افزایش یابد و تنها برای حریق، به ۱۵ هزار دلار برسد.”

این افزایش سرسام‌آور قیمت بیمه، نگرانی ساکنان را به شدت افزایش داده است. بسیاری از آنها از این موضوع هراس دارند که هزینه‌ی بالای بیمه، باعث مهاجرت همسایه‌ها و دوستانشان از این منطقه شود.

  مرکز زمین شناسی ایالات متحده: لرزش M3.9 در جنوب هالیستر

مت مکسن، یکی از ساکنان قدیمی اسکاتس ولی در این باره گفت: “عده‌ی زیادی از مردم این منطقه را ترک کرده‌اند یا در حال ترک کردن هستند. آنها نمی‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد.”

مسئولان چه می‌گویند؟

در این جلسه، نمایندگان اداره‌ی آتش‌نشانی کالیفرنیا (CAL Fire)، اداره‌ی بیمه‌ی کالیفرنیا و دیگر سازمان‌ها حضور داشتند و به سوالات ساکنان نگران و سردرگم پاسخ دادند.

جوئل لوچر، مشاور مصرف‌کننده در شرکت United Policy Holders، می‌گوید رایج‌ترین سوال، این بوده است که افرادی که بیمه‌شان لغو شده چه کاری می‌توانند انجام دهند.

لوچر به ساکنان توصیه می‌کند که در جستجوی بیمه‌نامه‌ی جدید، تمام گزینه‌ها را بررسی کنند و با چندین نماینده‌ی بیمه تماس بگیرند.

او می‌گوید: “بیمه‌گرهای ناشناخته‌ی زیادی وجود دارد که ممکن است از آنها خبر نداشته باشید. قبل از تسلیم شدن و انتخاب طرح FAIR، باید با چندین نماینده‌ی بیمه تماس بگیرید.”

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان