• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • محمد داوری، فعال مدنی، به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد

محمد داوری، فعال مدنی، به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد

پیام جوان: حکم حبس چهار سال و نیم محمد داوری، فعال حقوق زندانیان سیاسی به دلیل “توهین به رهبری” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” صادر شده است.

محمد داوری، فعال مدنی ساکن شیراز، روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

دادگاه انقلاب شیراز پیشتر این دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز را به  اتهام توهین به رهبری و “فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف نظام” به چهار سال و نیم حبس، دو سال تبعید به شهرستان بردسیر در استان کرمان، دو سال منع خروج از کشور و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده بود. با این حال، سه سال از این حکم حبس قابل اجرا خواهد بود.

آقای داوری در اعتراض به روند “دادرسی غیر عادلانه” و “پرونده سازی وزارت اطلاعات” از حضور در مراحل بازپرسی و دادگاه انقلاب خودداری کرده بود.

طبق گزارش وبسایت “حقوق بشر در ایران”، شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ شیراز نیز پیشتر این زندانی سیاسی را به اتهام “نشر اکاذیب در فضای مجازی” به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده بود.

محمد داوری در پستی اینستاگرامی که روز ۲۵ اردیبهشت منتشر کرد، از ادامه فعالیت صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی توسط “دوستی عزیز” خبر داد تا “با فعالیت خود خاری باشد در چشم دشمنان”.

حکم صادر شده برای محمد داوری بار دیگر سرکوب آزادی بیان و فعالان مدنی در ایران را نشان می‌دهد.

سازمان‌های حقوق بشری بارها نسبت به نقض حقوق بشر و سرکوب فعالان مدنی در ایران توسط جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

  جهش ویروس کرونا، واکسن را بی‌تاثیر می‌کند؟

امیدواریم با انتشار این خبر، توجه افکار عمومی به وضعیت محمد داوری و سایر زندانیان سیاسی در ایران جلب شده و برای آزادی آنها تلاش شود.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان