• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • تغییر نام فرودگاه اوکلند به «فرودگاه بین‌المللی خلیج سانفرانسیسکو اوکلند» با وجود مخالفت سانفرانسیسکو

تغییر نام فرودگاه اوکلند به «فرودگاه بین‌المللی خلیج سانفرانسیسکو اوکلند» با وجود مخالفت سانفرانسیسکو

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، در اقدامی جنجال‌برانگیز، مقامات بندر اوکلند روز پنجشنبه با رایی متحد، نام فرودگاه این شهر را از «فرودگاه بین‌المللی متروپولیتن اوکلند» به «فرودگاه بین‌المللی خلیج سانفرانسیسکو اوکلند» تغییر دادند.

هدف از این تغییر نام، افزایش آگاهی مسافران از موقعیت فرودگاه بر روی خلیج سانفرانسیسکو و جذب مسیرهای بدون توقف بیشتر عنوان شده است.

با این حال، این تغییر نام با مخالفت شدید شهر سانفرانسیسکو روبرو شده است. سانفرانسیسکو در ماه آپریل علیه اوکلند به دلیل نقض علامت تجاری و ایجاد سردرگمی برای مسافران، شکایت فدرالی تنظیم کرد.

سانفرانسیسکو پیشنهاد داده بود که در صورت حذف «سانفرانسیسکو» از نام جدید، شکایت خود را پس بگیرد، اما اوکلند این پیشنهاد را رد کرد.

دیوید چیو، دادستان شهر سانفرانسیسکو، پس از رای روز پنجشنبه گفت: «این ناامیدکننده است که اوکلند پیشنهادهای متعدد ما برای همکاری روی نام‌های جایگزین و اجتناب از دعوی حقوقی را نادیده گرفت. ما چاره‌ای جز پیشبرد مراحل بعدی در دعوی حقوقی علامت تجاری خود نداریم.»

سانفرانسیسکو از دادگاه می‌خواهد تا از اجرای تغییر نام فرودگاه اوکلند جلوگیری کند و حکم دهد که نام جدید، علامت تجاری «فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو» (SFO) را نقض می‌کند.

در مقابل، بندر اوکلند ادعاهای سانفرانسیسکو را رد کرده و ادعای متقابل علیه این شهر تنظیم کرده است. مقامات بندر از قاضی درخواست کرده‌اند تا حکم دهد که این نام، علامت تجاری SFO را نقض نمی‌کند.

با وجود این کشمکش‌های حقوقی، مقامات اوکلند اعلام کرده‌اند که با تغییر نام پیش خواهند رفت.

هنوز مشخص نیست که نتیجه این دعوی حقوقی چه خواهد شد.

  زمین لرزه در کالیفرنیا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر، در نزدیکی مرز کالیفرنیا و نوادا گزارش شده است

این تغییر نام می‌تواند برای مسافران و شرکت‌های هواپیمایی که به اوکلند پرواز می‌کنند، چالش‌هایی ایجاد کند.

مسافران باید قبل از سفر به این فرودگاه، از نام جدید آن آگاه باشند و از وب سایت یا اپلیکیشن فرودگاه برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان