• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • افزایش سرقت در صندوق‌های خودسرویس؛ سناتور کالیفرنیایی خواستار استخدام بیشتر افراد شد!

افزایش سرقت در صندوق‌های خودسرویس؛ سناتور کالیفرنیایی خواستار استخدام بیشتر افراد شد!

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، استفاده از صندوق‌های بدون صندوقدار (خودسرویس) در حال افزایش است و این موضوع باعث کاهش نیاز به استخدام کارمندان در صندوق‌های معمولی می‌شود. اما این موضوع یک مشکل بزرگ به همراه دارد: افزایش سرقت!

سناتور لولا اسمال‌وود کوئباس از ایالت کالیفرنیا معتقد است که این صندوق‌ها بهشت سارقان هستند. او می‌گوید: «صندوق‌های خودسرویس حدود ۱۶ برابر بیشتر از صندوق‌های با صندوقدار باعث ایجاد ضرر می‌شوند و سالانه ۱۰ میلیارد دلار به دلیل وجود این دستگاه‌ها ضرر به فروشگاه‌ها وارد می‌شود.»

به همین دلیل، اسمال‌وود کوئباس لایحه‌ای را ارائه کرده است که حداقل تعداد کارمند را برای هر دو دستگاه صندوق خودسرویس، یک نفر در نظر می‌گیرد. او بر این باور است که این اقدام باعث کاهش سرقت و حفظ مشاغل می‌شود.

کارکنان این صندوق‌ها نیز از این موضوع رنج می‌برند. لاتیسیا کاستا، کارمند یک فروشگاه مواد غذایی، می‌گوید: «در فروشگاه من، مسئولیت مدیریت کل بخش صندوق‌های خودسرویس با من است. اما همچنین مسئولیت انجام کارهایی مثل پردازش حواله‌های پولی، مانی‌گرام و فروش بلیط‌های بخت‌آزمایی را هم بر عهده دارم. همه این کارها از زمانی که می‌توانم برای نظارت و کمک به مشتریان اختصاص دهم، کم می‌کند.»

ائتلاف دادستان‌های کالیفرنیا نیز با این لایحه موافق است. کریستین سوتو دبری، دادستان، می‌گوید: «حضور کارکنان در جلوگیری از سرقت مؤثرتر است.»

با این حال، همه از این لایحه راضی نیستند. برخی از خریداران معتقدند که این قانون باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و اصلاحاتی در آن انجام شود.

از سوی دیگر، فروشگاه‌های بزرگ کالیفرنیا مطمئنا با این لایحه مخالفت خواهند کرد.

  مظنون تیراندازی بارت در اوکلند دستگیر شد

هنوز مشخص نیست که سرانجام این لایحه چه خواهد شد. اما این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از صندوق‌های خودسرویس، مزایا و معایبی به همراه دارد.

مزیت این صندوق‌ها، کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به فرآیند خرید است. اما معایب آن، افزایش سرقت و سختی کار برای کارکنان است.

باید دید که در نهایت، کدامیک از این دو عامل، در تصمیم‌گیری نهایی مسئولان نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان