• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • کمبود شدید خانه در سانتا کلارا، قیمت‌ها را در آینده نزدیک بالا نگه می‌دارد

کمبود شدید خانه در سانتا کلارا، قیمت‌ها را در آینده نزدیک بالا نگه می‌دارد

یافتن خانه برای فروش در بی اریا هر روز دشوارتر می‌شود. آمار جدید نشان می‌دهد که تعداد خانه‌هایی که در سانتا کلارا فروخته شده‌اند (در انتظار سند) از تعداد خانه‌های موجود در بازار برای فروش بیشتر است. این کمبود موجودی به معنای ادامه‌ی روند افزایش قیمت‌ها در آینده‌ی قابل پیش‌بینی است.

بر اساس داده‌های سامانه فهرست چندگانه املاک (MLS) که خانه‌های برای فروش را ردیابی می‌کند، در حال حاضر ۶۲۱ خانه در این شهرستان برای فروش وجود دارد. در مقابل، ۷۵۹ خانه با وضعیت «فروخته شده (در انتظار سند)» ثبت شده است.

هیلدا رامیرز، مدیرعامل کلر ویلیامز سیلیکون سیتی، می‌گوید: «این وضعیت نادر است، اما تقاضای بسیار بالا برای مدت زیادی ثابت بوده است. این اولین بار در مدت زمان طولانی است که شاهد تبدیل شدن این موضوع به یک روند ملی هم هستیم.»

به گفته‌ی مشاوران املاک، قیمت‌های بالای خانه همچنان افراد با درآمد بالا، مانند کارمندان بخش فناوری، را جذب می‌کند و در عین حال، خرید خانه را برای معلمان، پرستاران و افسران پلیس غیرممکن می‌سازد.

آخرین برآوردهای این صنعت نشان می‌دهد که یک خانواده برای خرید یک خانه تک‌خانواده معمولی به درآمد سالانه ۴۶۸,۰۰۰ دلار نیاز دارد.

این موضوع، چالش‌های جدیدی را برای خریداران مسکن در سانتا کلارا ایجاد می‌کند و رقابت برای خانه‌های موجود را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود تا زمانی که موجودی خانه به طور قابل توجهی افزایش نیابد، قیمت‌ها همچنان بالا باقی بماند.

  بخشودگی وام دانشجویی در آمریکا؛ جزئیاتی که باید از آنها آگاه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان