• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • نرخ برق PG&E سر به فلک کشیده و به هاوایی نزدیک می‌شود؛ بحران برای کم‌درآمدها

نرخ برق PG&E سر به فلک کشیده و به هاوایی نزدیک می‌شود؛ بحران برای کم‌درآمدها

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، نرخ برق شرکت PG&E در کالیفرنیا با افزایش سرسام‌آور، به سرعت به سطوح هاوایی، گران‌ترین ایالت آمریکا در زمینه‌ی برق، نزدیک می‌شود.

هاوایی به دلیل جزیره‌ای بودن و نیاز به حمل نفت از مسافت‌های دور، همواره بالاترین نرخ برق را در میان ایالت‌های آمریکا داشته است. در حال حاضر، نیمی از متوسط قیمت ۴۱ سنتی به ازای هر کیلووات ساعت که مشتریان هاوایی می‌پردازند، صرف هزینه تولید برق می‌شود.

در کالیفرنیا نیز اوضاع وخیم است. نرخ‌های PG&E طی پنج سال گذشته تقریباً دو برابر شده و پس از افزایش اخیر در ژانویه، به طور متوسط به ۳۹٫۶ سنت به ازای هر کیلووات ساعت رسیده است. این در حالی است که این نرخ در سال ۲۰۱۹ تنها ۲۱ سنت بود.

با این افزایش‌ها، یک خانوار متوسط که در ماه ۵۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، اکنون باید برای همان میزان برق که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۰ دلار می‌پرداخت، تقریباً ۲۰۰ دلار بپردازد.

مایک کمپبل، کارشناس نرخ برق در کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا، می‌گوید: “صورت‌حساب‌ها با سرعتی فراتر از تورم در حال افزایش هستند و متأسفانه حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نرخ‌های برق PG&E به سطوح هاوایی نزدیک می‌شود.”

چرا اینقدر گران؟

اگرچه PG&E از شبکه‌ای از سدها، یک نیروگاه هسته‌ای و منابع فراوان خورشیدی برای تولید برق بهره می‌برد، اما نرخ‌ها به دلایل مختلفی بالا رفته است.

یکی از این دلایل، هزینه‌های مرتبط با پیشگیری از آتش‌سوزی، از جمله دفن خطوط برق، است که شش سنت به ازای هر کیلووات ساعت به آن ها تعلق می‌گیرد.

  قربانیان سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه ریو ویستا شناسایی شدند

عامل دیگر، یارانه‌ی انرژی خورشیدی است که شش سنت دیگر به ازای هر کیلووات ساعت به آن اختصاص می‌یابد.

در نهایت، دو سنت دیگر نیز برای کمک به خانوارهای کم‌درآمد در نظر گرفته شده است.

این موضوع فشار زیادی به خانوارهای کم‌درآمد در محدوده خدمات PG&E وارد کرده است. ۱۸۰ هزار نفر از این خانوارها در سال گذشته به دلیل عدم پرداخت برق خود قطع شده‌اند و در حال حاضر، حدود یک سوم از آنها با تأخیر در پرداخت روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان