• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بهاره هدایت تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون پزشکی در خارج از زندان تحت درمان خواهد بود

بهاره هدایت تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون پزشکی در خارج از زندان تحت درمان خواهد بود

پیام جوان: وکیل بهاره هدایت، فعال سیاسی و مدنی، از ادامه درمان موکلش در خارج از زندان تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون پزشکی در این خصوص خبر داد.

زهرا مینویی، وکیل خانم هدایت، در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به ارجاع پرونده پزشکی موکلش به کمیسیون پزشکی نوشت: «خانم هدایت تا تعیین تکلیف این کمیسیون، روند درمان خود را در خارج از زندان پی خواهد گرفت.»

خانم هدایت که پیشتر به دلیل ابتلا به بیماری «سرطان رحم» خواستار ادامه درمان در خارج از زندان شده بود، در یادداشتی اینستاگرامی از مخالفت مسئولان با تمدید توقف حکمش خبر داده بود.

به گفته پزشکان معالج، با توجه به خطرات احتمالی و لزوم پیگیری روند درمان و انجام عمل‌های جراحی، خانم هدایت باید خارج از زندان و تحت نظر پزشک باشد.

بهاره هدایت، متولد ۱۳۶۰ در تهران، به دلیل فعالیت‌های خود بارها بازداشت و زندانی شده است. او به دلیل اعتراض به سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۴ سال زندان محکوم شده است.

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین که از مبدأ تهران به کی‌یف در حال حرکت بود، در ۱۸ دی ۱۳۹۸ هدف شلیک موشک سپاه پاسداران قرار گرفت و سرنگون شد. تمامی ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

وضعیت نقض حقوق بشر در ایران همواره مورد انتقاد نهادهای حقوق بشری و آمریکا قرار گرفته است.

به تازگی، رابرت گیلکرست، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا، درباره وخامت اوضاع حقوق بشر، به‌ویژه در حوزه حقوق زنان در ایران، ابراز نگرانی کرد.

در این راستا، سازمان‌های حقوق بشری خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط بهاره هدایت و دیگر زندانیان سیاسی در ایران هستند.

  درخواست مادر مهسا امینی و ۲۱ زندانی سیاسی از بهاره هدایت برای پایان دادن به اعتصاب غذا

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان