• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • این راهکار ساده، شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات می‌دهد

این راهکار ساده، شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات می‌دهد

پیام جوان: هوا دارد کم‌کم رو به گرمی می‌رود و تازه این روزها عده‌ای به این فکر می‌افتند که از پوستشان در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت کنند و کرم ضدآفتاب تهیه کنند.
با اینکه این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی و بالاتر رفتن اطلاعات عمومی مردم، کمتری کسی است که از فواید و نیاز ضروری به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب خبر نداشته باشد و نداند که استفاده از این کرم تابستان و زمستان ندارد، اما هنوز هم خیلی‌ها فقط در گرما و زیر نور آفتاب از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند؛ ضمن اینکه تعداد مردانی که برای محافظت از پوستشان ضدآفتاب می‌زنند خیلی کمتر از تعداد زنان است و اصولا استفاده از ضدآفتاب برای آقایان همیشه سخت است؛ چرا که فکر می‌کنند این کار زنانه است و آنها نیازی به استفاده از آن ندارند یا معتقدند که ریش صورتشان مانعی در برابر آفتاب است؛ اما اینطور نیست.

آمارها نشان می‌دهد که فقط ۱۸ درصد از مردان روزانه از ضدآفتاب‌ها استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که اهمیت استفاده از ضدآفتاب برای آقایان دقیقا برابر خانم‌هاست. هرچند پوست آقایان در مقایسه با خانم‌ها ضخیم‌تر است، اما آنها معمولا مدت بیشتری در معرض آفتاب هستند؛ بنابراین در مقابل اشعه خورشید آسیب‌پذیرند.

به جز پیری و چروک شدن یا تغییر رنگ پوست که از اثرات اشعه خورشید است، سرطان پوست هم یکی از بلاهایی است که درصورت استفاده نکردن از ضدآفتاب‌ها ممکن است به سرمان بیاید.
در نتیجه شما چه مرد باشید چه زن، باید به‌صورت روزانه از یک کرم ضدآفتاب باکیفیت استفاده کنید؛ حتی اگر احساس می‌کنید آنقدرها هم زیر نور خورشید سپری نمی‌کنید. اگر در حال رانندگی با ماشین هستید یا کنار پنجره اتاقتان کار می‌کنید، باز هم می‌توانید با نور خورشید در تماس باشید.

  این روش احتمال موفقیت در ترک سیگار را تا دو برابر بیشتر می‌کند

اگر در سایت‌های فروش محصولات بهداشتی یا داروخانه‌ها بگردید، می‌بینید که انواع و اقسام ضدآفتاب‌ها و مرطوب کننده‌ها وجود دارند که برخی از آنها مخصوص آقایان و بی‌رنگ است و با خیالی راحت می‌توانید آن را تهیه کنید و بدانید که ضدآفتاب یک کالای آرایشی نیست و نباید در استفاده از آن هیچ ابایی داشته باشید، برعکس استفاده از ضدآفتاب نشان می‌دهد که شما به سلامتتان اهمیت می‌دهید و فرد مطلعی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان