باغ وحش سانفرانسیسکو میزبان پانداهای غول پیکر می‌شود!

شهردار لندن برید و انجمن حفاظت از حیات وحش چین روز پنجشنبه تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن، باغ وحش سانفرانسیسکو میزبان یک جفت پاندا غول پیکر خواهد شد.

هنوز تاریخ دقیقی برای ورود این پانداها به باغ وحش اعلام نشده است، اما دفتر شهردار می‌گوید که این موضوع به تکمیل محوطه‌ی نگهداری پانداها بستگی دارد.

برنامه‌ریزی برای ساخت این محوطه آغاز شده و در همین راستا، مهندسان باغ وحش پکن در این هفته برای دیدار با مهندسان باغ وحش سانفرانسیسکو به این شهر سفر کرده‌اند.

باغ وحش سانفرانسیسکو در دهه‌ی ۱۹۸۰ به‌طور موقت در جریان یک تور جهانی میزبان پانداهایی از چین بود، اما امضای تفاهم‌نامه‌ی روز پنجشنبه اولین توافق‌نامه‌ی رسمی اجاره‌ی این حیوانات کمیاب برای اقامت در این باغ وحش را رقم می‌زند.

شهردار برید در این خصوص گفت: “داشتن پاندا در باغ وحش، ارتباط فرهنگی عمیق ما را تقویت می‌کند و به میراث چینی و آسیایی-آمریکایی که هسته‌ی اصلی تاریخ سانفرانسیسکو است، احترام می‌گذارد.”

حضور پانداها در باغ وحش سانفرانسیسکو بدون شک یک اتفاق هیجان‌انگیز برای شهروندان و گردشگران خواهد بود. این حیوانات دوست‌داشتنی می‌توانند به عنوان سفیرانی برای حفاظت از حیات وحش و ترویج صلح و دوستی بین مردم عمل کنند.

لازم به ذکر است که پانداها در حال حاضر در معرض خطر انقراض قرار دارند و تلاش‌های زیادی برای حفظ و افزایش جمعیت آنها در حال انجام است. حضور این دو پاندا در باغ وحش سانفرانسیسکو می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی در مورد وضعیت این حیوانات و تشویق مردم به حمایت از برنامه‌های حفاظتی کمک کند.

  مقامات می‌گویند علیرغم افزایش تعداد بستری شدن افراد در بیمارستان، موارد کووید در شهرستان ساکرامنتو رو به کاهش است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان