• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • طلای جهانی در پی ادعای حمله اسرائیل به ایران و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه صعود کرد

طلای جهانی در پی ادعای حمله اسرائیل به ایران و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه صعود کرد

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت طلا در معاملات روز جمعه آسیا با افزایش همراه شد. این افزایش قیمت در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله اسرائیل به ایران و به دنبال آن، افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک پناهگاه امن، رخ داد.

هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با ۰٫۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با رشدی ۰٫۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت صعود کرد.

ادعای حمله اسرائیل به ایران توسط خبرگزاری‌های آمریکایی مطرح شده است. این خبرگزاری‌ها مدعی‌اند که این حمله پاسخی به حمله موشکی ایران در هفته گذشته بوده است. با این حال، خبرگزاری‌های ایرانی از آرامش در مناطقی که گفته می‌شود هدف حمله قرار گرفته‌اند، خبر داده‌اند.

ایران پیشتر در مورد حمله اسرائیل به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود که در صورت وقوع چنین حملاتی، در سیاست خود مبنی بر عدم ساخت سلاح هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پناهگاه امن، روند صعودی داشته است. ترس از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، تمایل به خرید طلا را افزایش داده و این فلز گرانبها را علی‌رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا، ارزشمندتر کرده است.

شاخص دلار نیز پس از انتشار اخبار مربوط به تنش‌های بین ایران و اسرائیل افزایش یافت، اما تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا نداشت.

قیمت طلا در یک هفته گذشته حدود ۳ درصد افزایش یافته است. تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، باعث شده است که طلا برای چهارمین هفته متوالی با افزایش قیمت روبرو شود.

  وضعیت طلا و سکه در بازار ایران

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۰۶ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با رشدی ۰٫۴۴ درصدی به ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان