• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • شورای بازنشستگان: تشدید برخورد با زنان معترض به حجاب اجباری، اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی است

شورای بازنشستگان: تشدید برخورد با زنان معترض به حجاب اجباری، اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی است

پیام جوان: شورای بازنشستگان ایران در بیانیه‌ای اقدامات اخیر حکومت در تشدید برخورد با زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند را به شدت محکوم کرد و آن را “اعلان جنگ علیه زنان، زندگی و آزادی” دانست.

در این بیانیه که روز پنجشنبه ۳۰ فروردین منتشر شد، به افزایش اعتراضات در اقشار مختلف جامعه و همزمان با آن تشدید فضای امنیتی و نظامی‌گری اشاره شده و آمده است که “حکومت در تلاش است تا با سرکوب زنان، آنچه را که از دست داده، بازپس بگیرد.”

شورای بازنشستگان معتقد است که “تمکین چنین جامعه معترض، آگاه و مطالبه‌گری که خواهان عبور از شرایط موجود است، بسیار سخت، مشکل و غیرممکن است.”

این شورا در ادامه با اشاره به “موج جدید هجوم برنامه‌ریزی شده، بی‌رحمانه و خشن علیه زنان” تاکید می‌کند که این اقدام “سناریوی هجوم به همه مردم معترض و مطالبه‌گر” است.

در بیانیه شورای بازنشستگان آمده است: “جمهوری اسلامی با این اقدام به صورت رسمی “اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی” کرده است.”

این شورا با اشاره به فشار فزاینده مردم بر حکومت و احساس خطر از سوی حاکمان، سرکوب و تعرض به زنان را تلاشی برای “عقب‌راندن این فشار خردکننده” می‌داند.

شورای بازنشستگان در بیانیه خود تاکید می‌کند که در چنین شرایطی، “مقاومت و مقابله با این سیاست نه فقط بر عهده زنان بلکه وظیفه کل جامعه است.”

این شورا همچنین با اشاره به “جنبش زنان” و “بالا رفتن سطح مطالبات جامعه” می‌گوید که “بازگشت به گذشته دیگر ممکن نیست.”

شورای بازنشستگان ایران در پایان با یادآوری “مبارزات چهل ساله زنان” تاکید می‌کند که زنان با “مقاومت و مبارزه سنگر به سنگر، حکومت را به عقب رانده‌اند.”

  کرونای انگلیسی به استرالیا رسید

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که از روز شنبه ۲۵ فروردین، شاهد حضور پررنگ نیروهای انتظامی در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران برای سرکوب زنان بدون حجاب اجباری بوده‌ایم.

همچنین پانزده تن از نواندیشان دینی نیز در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرده‌اند که “دوران یا روسری یا توسری برای همیشه سپری شده است.”

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان