• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آمریکا ۱۸ میلیون دلار دیگر برای اینترنت آزاد در ایران، روسیه و چین اختصاص داد

آمریکا ۱۸ میلیون دلار دیگر برای اینترنت آزاد در ایران، روسیه و چین اختصاص داد

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۸ میلیون دلار دیگر به برنامه‌هایی برای کمک به مردم در دور زدن سانسور و دسترسی به اینترنت آزاد در کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین اختصاص داده است.

این بودجه جدید به زیرمجموعه‌ای از “صندوق فناوری باز” (OTF) تعلق می‌گیرد تا به این نهاد اجازه دهد تا به کاربران بیشتری خدمات ارائه دهد. OTF که سه سال پیش تاسیس شد، در ابتدا می‌توانست به ۹ میلیون نفر برای دسترسی به اینترنت آزاد کمک کند، اما این تعداد اکنون به ۴۰ میلیون کاربر رسیده است.

شرکت‌هایی مانند “فری براوزر”، “رستم وی‌پی‌ان”، “سایفون”، “ان-لینک” و “لَنتِرن” می‌توانند از این بودجه برای توسعه و ارائه فناوری‌های ارزان‌قیمت برای دور زدن سانسور به مردم در کشورهای تحت حاکمیت رژیم‌های استبدادی استفاده کنند.

نیاز فزاینده به اینترنت آزاد

لورا کانینگهَم، رئیس OTF، گفت: “نیاز به اینترنت آزاد به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. این ابزار یک شاهرگ حیاتی برای کسانی است که به اخبار مستقل و قابل اعتماد دسترسی ندارند.”

حمایت از حقوق بشر و دموکراسی

“صندوق فناوری باز” با کمک صدای آمریکا و بخش‌های “امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگر” و “امور خاور نزدیک” در وزارت امور خارجه آمریکا، این امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عذرا ضیا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگر، در مراسم اختصاص بودجه جدید گفت: “حمایت ایالات متحده از کسانی که دولت‌هایشان اجازه دسترسی به اطلاعات آزاد جهان را به آنها نمی‌دهد، خلل‌ناپذیر است.”

او افزود: “فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت آزاد بخشی کلیدی از تلاش آمریکا برای پیشبرد حقوق بشر و دموکراسی در سراسر جهان، چه آنلاین و چه غیر آنلاین، است.”

  جمهوری اسلامی با شلیک ده‌ها پهپاد به اسرائیل حمله کرد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان