زندان فدرال دوبلین به دلیل رسوایی‌های جنسی و ناامنی تعطیل می‌شود

پیام جوان: بر اساس گزارش کی تی وی یو، زندان فدرال دوبلین که آکنده از رسوایی‌های جنسی و ناهنجاری‌های متعدد بود، پس از دستور قاضی برای نظارت بی‌سابقه بر این زندان زنان، در حال تعطیلی است.

مدیر اداره زندان‌های فدرال در ایمیلی اعلام کرد که این زندان زنان “استانداردهای مورد انتظار را برآورده نمی‌کند و بهترین اقدام تعطیلی این زندان است.”

هنوز مشخص نیست که این تعطیلی دائمی یا موقت است.

این خبر غافلگیر کننده پس از آن اعلام می‌شود که قاضی برای نظارت بر اصلاحات در زندان، یک ناظر ویژه تعیین کرد و تحقیقات نشان داد که کل زندان آلوده به کپک و آزبست است.

این اولین تعطیلی یک زندان فدرال از زمان تعطیلی مرکز اصلاح و تربیت متروپولیتن در نیویورک در سال ۲۰۲۱ است.

مدیر اداره زندان‌های فدرال می‌گوید که این تصمیم پس از “ارزیابی مداوم اثربخشی اقدامات بی‌سابقه و منابع اضافی” گرفته شده است.

قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده پس از انتشار این خبر، جلسه‌ای اضطراری برگزار کرد و به وکلای درگیر در یک دعوی حقوقی دسته جمعی یادآور شد که ناظر ویژه همچنان برای اطمینان از عدم تلافی علیه کسی در جای خود باقی خواهد ماند.

قاضی همچنین دستور داد که همه زنانی که قرار بود آزاد شوند تا زمانی که ناظر ویژه اسناد را بررسی کند، به سراسر کشور فرستاده نشوند.

منابع آگاه می‌گویند که قبل از صدور این دستور، ۱۰۰ زن به یک مرکز بازداشت سیاتل منتقل شدند، جایی که هیچ افسر زن وجود ندارد. برخی از زنان پس از صدور حکم قاضی، به FCI دوبلین بازگردانده شدند.

گفته می‌شود که تعطیلی زندان، تلافی برای تعیین ناظر ویژه توسط قاضی است. دو زن سابق زندانی نیز گفته‌اند که این تعطیلی بوی تلافی می‌دهد و خواسته قاضی برای اصلاحات را تضعیف می‌کند.

  رستوران منطقه کاسترو برای سومین بار در چند ماه گذشته مورد آسیب قرار گرفت

خانواده‌های زندانیان نگران انتقال آنها به زندان‌های دیگر و دوری از خانواده هستند. برخی از زنان نیز خواهان آزادی به جای انتقال به زندان‌های دیگر هستند.

هنوز سرنوشت نهایی کارکنان زندان FCI دوبلین مشخص نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان