شیوع سیاه‌سرفه در سان‌فرانسیسکو: کارشناسان بهداشت هشدار می‌دهند

پیام جوان: کارشناسان بهداشت بار دیگر نگران شیوع سیاه‌سرفه در بی اریا هستند. از ماه ژانویه بیش از دوازده مورد در سان‌فرانسیسکو، از جمله در یک دبیرستان کاتولیک، گزارش شده است.

دکتر مونیک گاندی، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی UCSF، می‌گوید: «مردم نباید به خاطر این موضوع وحشت کنند. نکته اصلی کنترل شیوع است. هر کسی که این علائم را دارد باید در خانه بماند و آنتی‌بیوتیک مصرف کند.»

موارد ابتلا در دبیرستان کاتولیک

از ماه ژانویه، اداره بهداشت عمومی سان‌فرانسیسکو ۱۳ مورد ابتلا را در این شهر گزارش کرده است. اکثر این موارد در بین دانش‌آموزان دبیرستان کاتولیک «سِیکرِد هارت» (قلب مقدس) بوده است.

سرفه خشک، علامت اصلی

علامت اصلی سیاه‌سرفه، سرفه خشک مشخص است. گاندی می‌گوید: «کودکان خردسال ممکن است سرفه‌ای با صدای بلند و شبیه به موسیقی داشته باشند. واکسن می‌تواند شما را از بیماری‌های بسیار شدید محافظت کند، اما نمی‌تواند به طور کامل از ابتلا به آن جلوگیری کند. شبیه به واکسن کووید، حتی اگر واکسن کووید زده باشید، باز هم ممکن است به کووید مبتلا شوید، اما واکسن از بیماری شدید محافظت می‌کند.»

واکسیناسیون اکثر افراد در بی اریا

گاندی می‌گوید که قریب به اتفاق مردم در بی اریا قبلاً واکسینه شده‌اند و واکسن را «بسیار ایمن و با عوارض جانبی بسیار کم» توصیف می‌کند. او می‌گوید: «مردم واقعاً با این واکسن‌ها خوب عمل می‌کنند.»

موارد ابتلا در سایر نقاط بی اریا

سان‌فرانسیسکو تنها منطقه‌ای در بی اریا نیست که موارد ابتلا دارد. از ماه دسامبر، شهرستان همسایه مارین حدود ۱۰۰ مورد سیاه‌سرفه گزارش کرده است. بسیاری از موارد به دانش‌آموزان دبیرستان «تامالپایس» در میل‌والی مرتبط بود.

  کالیفرنیا، نخستین ایالت با بیشترین دارایی از فسیل دایناسورها

نوزادان در معرض خطر

در حال حاضر، گاندی می‌گوید تنها گروه سنی که مردم باید واقعاً نگران آنها باشند، نوزادان هستند. گاندی می‌گوید: «آن‌ها [نوزادان] وقتی به دنیا می‌آیند ایمنی ندارند و می‌توانند به‌شدت از سیاه‌سرفه بیمار شوند.»

جداسازی نوزادان از افراد مبتلا

گاندی می‌گوید افرادی که نوزاد در خانه دارند باید مطمئن شوند که نوزاد کاملاً از هر فرد دیگری که زیر همان سقف زندگی می‌کند و آزمایش سیاه‌سرفه مثبت شده یا علائم آن را نشان می‌دهد، جدا شود.

هشدار به مردم

کارشناسان بهداشت از مردم می‌خواهند که در صورت مشاهده علائم سیاه‌سرفه، به پزشک مراجعه کنند و واکسن سیاه‌سرفه را دریافت کنند. همچنین مهم است که نوزادان را از افراد بیمار جدا نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان