• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • سن حوزه در بین ۲۵ شهر برتر سالم آمریکا، اما نابرابری‌ها همچنان پابرجا

سن حوزه در بین ۲۵ شهر برتر سالم آمریکا، اما نابرابری‌ها همچنان پابرجا

پیام جوان:‌ به گزارش کی تی وی یو، سن حوزه در یک نظرسنجی سراسری از سالم‌ترین شهرهای آمریکا در بین ۲۵ شهر برتر قرار گرفته است، اما مدافعان عدالت سلامت می‌گویند که نابرابری‌های عمیقی در این شهر همچنان وجود دارد.

در مطالعه‌ای که توسط WalletHub انجام شده و ۱۸۲ شهر پرجمعیت آمریکا را بر اساس معیارهای مختلف سلامت مانند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، غذای سالم، تناسب اندام و فضای سبز مقایسه کرده، سن حوزه در رتبه ۲۲ قرار گرفته است. سان‌فرانسیسکو و هونولولو به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم این لیست قرار دارند.

با این حال، پنج شهر دیگر کالیفرنیا از سن حوزه در این رتبه‌بندی بالاتر قرار دارند: سن‌دیگو در رتبه چهارم، ایروین در رتبه دهم، لس‌آنجلس در رتبه یازدهم و هانتینگتون بیچ و گلندیل به ترتیب در رتبه‌های چهاردهم و بیستم قرار گرفته‌اند.

نابرابری‌ها نادیده گرفته می‌شوند

طرفداران مراقبت‌های بهداشتی می‌گویند که این رتبه‌بندی جزئیات کلیدی در مورد ثروت و نابرابری را نادیده می‌گیرد که می‌تواند بر سلامت ساکنان نیز تأثیر بگذارد.

دینا ریدل، سخنگوی Health Trust، می‌گوید که برای پر کردن شکاف در عدالت سلامت، به عوامل بیشتری نسبت به عواملی که در این مطالعه در نظر گرفته شده است، نیاز است. او به San Jose Spotlight می‌گوید: «با عمیق‌تر شدن در این پیچیدگی‌ها، می‌توانیم مسیری را برای آینده‌ای عادلانه‌تر برای همه اعضای جامعه خود ترسیم کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هر فرد فرصتی برای پیشرفت در بافت پویای سن حوزه دارد.»

ریدل به عنوان مثال به نمره برابری درختان شهر اشاره می‌کند که نشان‌دهنده میزان موفقیت شهر در ارائه پوشش درختی به تمام ساکنانش است. سن حوزه در این زمینه امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ را کسب کرده، اما می‌تواند پوشش درختی خود را در سراسر شهر متنوع‌تر کند.

  مشاور تالار نوجوانان شهرستان سانتا کلارا به دلیل مشت زدن مکرر و کوبیدن به سر نوجوان بازداشت شده، بازداشت شد

عوامل نادیده گرفته شده

گزارش دیگری در سال گذشته، سن حوزه را به عنوان ششمین شهر سبز آمریکا معرفی کرد، هرچند فعالان محیط زیست گفتند که شهر باید سرمایه‌گذاری بیشتری در ابتکارات زیست‌محیطی انجام دهد.

باب براونشتاین، مشاور استراتژیک Working Partnerships USA، تأکید می‌کند که عوامل دیگری نیز وجود دارند که در گزارش در نظر گرفته نشده‌اند. ثبات مسکن و اشتغال مورد سنجش قرار نگرفتند، اما براونشتاین می‌گوید که هر دو می‌توانند بر سلامت فرد تأثیر بگذارند.

او به San Jose Spotlight می‌گوید: «به سختی می‌توان به رویدادهای جامعه‌شناختی دیگری فکر کرد که برای سلامتی فرد بدتر از بیرون رانده شدن به خیابان باشد.»

تلاش برای عدالت سلامت

Working Partnerships USA و Health Trust بخشی از ائتلافی از سازمان‌هایی هستند که با شهرستان سانتا کلارا برای تحقیق و اجرای برنامه‌ای برای عدالت سلامت کار می‌کنند. این برنامه شامل مطالعه عدالت سلامت در سطح شهرستان و ارائه توصیه‌هایی برای رفع نابرابری‌ها است.

براونشتاین می‌گوید: «این یک تلاش مداوم برای اطمینان از داشتن قوی‌ترین شبکه امنیتی ممکن است. ما شبکه امنیتی بسیار خوبی داریم، اما آنقدر خوب نیست که بتوانیم بگوییم دیگر نیازی به هیچ کاری نداریم.»

در حالی که سن حوزه در برخی از معیارهای سلامت عملکرد خوبی دارد، نابرابری‌های عمیق همچنان پابرجا هستند. برای رسیدن به عدالت واقعی سلامت، به تلاش‌های بیشتری برای رسیدگی به این نابرابری‌ها و عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان