رانندگی تحت تاثیر DUI در غرب ایالات متحده جان انسان‌ها را می‌گیرد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، در حالی که تصادفات رانندگی با رانندگان مست در سراسر ایالات متحده رایج است، ۱۰ مکان برتر برای این تصادفات مرگبار در ایالت های غربی قرار دارند.

طبق گزارش‌ها، یک شهرستان در کالیفرنیا با نزدیک به نیمی از تصادفات رانندگی که رانندگان آن مست بوده‌اند، رتبه اول را در این لیست به خود اختصاص داده است.

تحقیقات موسسه حقوقی اسکات ویکنر نشان می‌دهد که در شهرستان هامبولت در شمال کالیفرنیا، بیش از ۴۰ درصد از تصادفات رانندگی مرگبار بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ توسط رانندگانی که تحت تأثیر مواد مخدر، الکل یا دارو بوده‌اند، رخ داده است.

این موسسه که در زمینه آسیب‌های شخصی تخصص دارد، داده‌هایی را از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد ۴۰٫۴۳ درصد از تصادفات رانندگی مرگبار در این شهرستان در این دوره پنج ساله رانندگانی را شامل می‌شده که تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل بوده‌اند.

شهرستان هامبولت حدود ۱۳۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

در لیست ۱۰ تای برتر موسسه حقوقی اسکات ویکنر، شهرستان آمادور که در شمال کالیفرنیا نیز واقع شده است، با ۳۵٫۶۳ درصد از تصادفات رانندگی مرگبار با رانندگان مست، رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

سایر شهرستان‌های این لیست در ایالت‌های مونتانا، نوادا، وایومینگ و آیداهو قرار دارند.

دیوید ویکنر، وکیل دادگستری، گفت: “همانطور که داده‌ها نشان می‌دهد، این پدیده در برخی مناطق شایع‌تر از مناطق دیگر است. شهرستان‌های ایالت‌های غربی نرخ بالایی از تصادفات رانندگی مرگبار با رانندگان مست و مواد مخدر را گزارش می‌کنند و هر ۱۰ شهرستان برتر را تشکیل می‌دهند.”

  افسران بهداشت بی اریا، خواهان بازگشت مردم به استفاده از اقدامات پیشگیرانه در برابر کووید 19 هستند

او در ادامه گفت: “این امر می‌تواند به دلیل مصرف بیشتر الکل یا مواد مخدر به طور کلی و همچنین سایر عوامل تشدید کننده مانند زیرساخت‌های جاده‌ای، مشکلات دید و شرایط آب و هوایی باشد که رانندگی تحت تأثیر را حتی خطرناک‌تر می‌کند.”

شهرستان‌های کالاوراس (۲۸٫۸۷٪)، مندوسینو (۲۶٫۹۲٪) و تهما (۲۴٫۷۷٪) در شمال کالیفرنیا نیز به ترتیب در رتبه‌های شانزدهم، بیستم و سی‌ام این لیست قرار دارند.

در دره مرکزی کالیفرنیا، شهرستان مادرا با ۲۴٫۷۹ درصد از تصادفات رانندگی مرگبار با رانندگان مست، در رتبه ۲۹ از ۳۰ تای برتر قرار گرفت.

تنها یک شهرستان در جنوب کالیفرنیا در بین ۳۰ شهرستان مرگبار با رانندگان DUI ذکر شده است. شهرستان ونچورا با ۲۵٫۴۰ درصد از رانندگان در تصادفات رانندگی مرگبار که از مواد مخدر، الکل یا دارو مست بوده‌اند، در جایگاه ۲۵ قرار دارد.

این آمار تکان دهنده نشان می‌دهد که رانندگی تحت تأثیر الکل و مواد مخدر همچنان یک مشکل جدی در بسیاری از نقاط ایالات متحده است، به ویژه در غرب. مقامات محلی در تلاشند تا با افزایش آگاهی عمومی، اجرای قوانین سختگیرانه تر و ارائه برنامه های درمانی، رانندگی تحت تأثیر را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان