• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • کالیفرنیا ۲۴ میلیارد دلار برای بی خانمانی هزینه کرد، اما نمی داند کجا رفته است!

کالیفرنیا ۲۴ میلیارد دلار برای بی خانمانی هزینه کرد، اما نمی داند کجا رفته است!

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، کالیفرنیا در طول ۵ سال گذشته، مبلغ ۲۴ میلیارد دلار را صرف مقابله با معضل بی خانمانی کرده است. با این حال، گزارشی تکان دهنده که روز سه شنبه توسط حسابرسی ایالتی منتشر شد، نشان می دهد که این ایالت به طور مداوم نتایج و اثربخشی برنامه های خود را رصد نکرده است.

بی خانمانی: معضلی بدون آمار دقیق

بر اساس برآوردها، ۱۷۱ هزار نفر در کالیفرنیا بی خانمان هستند که تقریباً ۳۰ درصد از کل بی خانمان های ایالات متحده را تشکیل می دهند. با وجود صرف ۲۴ میلیارد دلار برای برنامه های بی خانمانی و مسکن در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، این مشکل در بسیاری از شهرهای کالیفرنیا نه تنها حل نشده، بلکه وخیم تر نیز شده است.

آغاز تحقیقات: از یک سوال ساده تا یک بحران سیستمی

همه چیز از زمانی شروع شد که سناتور ایالتی دیو کورتزه از یکی از بزرگترین کمپ های بی خانمان ها در سن حوزه بازدید کرد. او در پی این بازدید، از مسئولان شهر پرسید که آیا هزینه صرف شده برای برنامه های مسکن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده است یا خیر.

عدم وجود داده های کافی در سطح شهر، کورتزه و سایر رهبران ایالتی را بر آن داشت تا نامه ای به کمیته حسابرسی مشترک تقنینی بنویسند و خواستار بررسی این موضوع شوند.

شورای بی خانمانی: متولی بی کفایت یا قربانی بوروکراسی؟

گزارش حسابرسی ایالتی فاش کرد که شورای بین بخشی بی خانمانی کالیفرنیا، که وظیفه هماهنگی سازمان ها و تخصیص منابع برای برنامه های بی خانمانی را بر عهده دارد، علیرغم دریافت بودجه مستمر از ایالت، در سال ۲۰۲۱ پیگیری هزینه ها و نتایج برنامه ها را متوقف کرده است.

  کاهش ۵ درصدی میزان قتل در کالیفرنیا طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲

علاوه بر این، به دلیل عدم وجود یک روش ثابت برای جمع آوری و ارزیابی داده ها، شورای مذکور نتوانسته است اطلاعات دقیقی از اثربخشی برنامه های خود ارائه دهد.

حسابرسی ایالتی صراحتاً اعلام می کند که شورای بی خانمانی “یک روش ثابت برای جمع آوری اطلاعات در مورد هزینه ها و نتایج برنامه های بی خانمانی ایجاد نکرده است، و ایالت را بدون اطلاعاتی رها کرده است که به تصمیم گیرندگان اجازه می دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده بگیرند.”

مسئولیت کیست؟

سخنگوی شورای بی خانمانی در بیانیه ای ایمیلی ضمن تأیید پیشرفت هایی که در سال های اخیر برای رسیدگی به بی خانمانی در سطح ایالتی صورت گرفته، بر لزوم پاسخگویی بیشتر دولت های محلی تأکید کرد.

او در ادامه گفت: “شورا همچنان به بهبود توانایی خود برای اطمینان از اینکه مالیات دهندگان به طور عاقلانه و کارآمد هزینه می شود، ادامه می دهد.”

راه حل: شفافیت، نظارت و برنامه ریزی

بی خانمانی با چادرهای موقت در خیابان ها و اختلال در مشاغل در جوامع سراسر کالیفرنیا، به یکی از ناامیدکننده ترین مسائل این ایالت تبدیل شده است.

گزارش حسابرسی ایالتی نشان می دهد که برخی از داده ها در مورد تعداد شرکت کنندگان در برنامه ها و موجودی تختخواب در سیستم ایالتی ممکن است دقیق یا قابل اعتماد نباشند.

این گزارش همچنین حاکی است که شورا از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۷ تنها یک بار در مورد هزینه های بی خانمانی گزارش داده است.

حسابرسی ایالتی تاکید می کند که بدون داده های قابل اعتماد و به روز در مورد هزینه ها، “ایالت همچنان از اطلاعات کامل و به موقع در مورد هزینه های جاری و نتایج مرتبط با برنامه های بی خانمانی خود بی بهره خواهد بود.”

  اعترافات زن بیکینی پوش به ایجاد آتش سوزی در نزدیکی دریاچه تاهو

کالیفرنیا بیش از ۳۰ برنامه را برای مقابله با بی خانمانی تأمین می کند. این حسابرسی پنج ابتکار را ارزیابی می کند و تنها دو مورد از آنها را “احتمالاً از نظر اقتصادی مقرون به صرفه” می داند. برنامه های باقی مانده که از سال ۲۰۲۰ به طور کلی ۹٫۴ میلیارد دلار دریافت کرده اند، به دلیل عدم وجود داده های کافی، به طور کامل ارزیابی نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان