• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • State Farm بزرگترین شرکت بیمه خانه در کالیفرنیا، ده‌ها هزار بیمه‌گذار را به دلیل خطر آتش‌سوزی کنار می‌گذارد!

State Farm بزرگترین شرکت بیمه خانه در کالیفرنیا، ده‌ها هزار بیمه‌گذار را به دلیل خطر آتش‌سوزی کنار می‌گذارد!

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، شرکت بیمه State Farm، بزرگترین شرکت بیمه خانه در کالیفرنیا، به دلیل خطر قابل توجه آتش‌سوزی، قصد دارد ده‌ها هزار بیمه‌گذار خود را در این ایالت کنار بگذارد.

طبق اسناد دولتی، بیشترین سهم این طرح به ساکنان شهر اوریندا با کدپستی ۹۴۵۶۳ خواهد رسید، به طوری که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد از بیمه‌گذاران این منطقه تحت تأثیر قرار گیرند.

آنجلا شو، یکی از ساکنان اوریندا که منتظر تصمیم نهایی State Farm در مورد بیمه خانه‌اش است، در این باره می‌گوید: “این وضعیت اصلاً مطلوب نیست. اگر ریسک آتش‌سوزی افزایش یافته، حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای بیمه هستم، اما به نظر می‌رسد که حتی حق انتخابی به ما داده نمی‌شود.”

State Farm، مستقر در ایلینوی، دلیل این اقدام را افزایش هزینه‌ها، خطر فزاینده بلایای طبیعی مانند آتش‌سوزی‌های جنگلی و مقررات منسوخ در این زمینه عنوان می‌کند. این شرکت قصد دارد بیمه ۳۰ هزار خانه در سراسر کالیفرنیا را تمدید نکند.

کارل ساسمن، مالک آژانس بیمه ساسمن، در این باره می‌گوید: “اتفاقی که در حال رخ دادن است، همان چیزی است که پیش‌بینی می‌کردیم. آنها در حال عدم تمدید بیمه املاک در مناطقی با بالاترین ریسک آتش‌سوزی هستند.”

ساسمن به مناطقی مانند سانتا روزا، تپه‌های اوکلند و اوریندا که در دامنه تپه‌ها و نزدیک به بوته‌زارها هستند، اشاره می‌کند.

ادی چن، یکی دیگر از ساکنان اوریندا که مجبور به یافتن شرکت بیمه‌گر جدید برای خانه‌اش شده، می‌گوید: “ما با State Farm تماس گرفتیم، اما آنها گفتند که متاسفانه نمی‌توانند خانه ما را تحت پوشش قرار دهند. پیدا کردن بیمه در منطقه ما به شدت دشوار شده است… اگر تعداد شرکت‌های بیمه‌گر کمتر باشد، قدرت چانه‌زنی ما برای قیمت هم پایین‌تر می‌آید.”

  قرنطینه در دبیرستان دل کامپو پس از بررسی تهدید توسط کلانتر لغو شد

خانواده کریستیانسون که در چند قدمی خانه چن زندگی می‌کنند، نیز اخیراً با لغو بیمه خود توسط AAA روبرو شده‌اند.

هلنا کریستیانسون در این باره می‌گوید: “این موضوع برای مردم کالیفرنیا غیرقابل قبول است. به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ بدون توجه به نظر مردم، در مورد سرنوشت ما تصمیم می‌گیرند. در حالی که شهر اقداماتی را برای پیشگیری از آتش‌سوزی انجام می‌دهد، اما به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نیست و شرکت‌های بیمه به آنها توجهی نمی‌کنند.”

در حال حاضر، تنظیم‌کننده بیمه کالیفرنیا در حال بررسی اصلاحاتی برای حل این مشکل است.

طبق گفته ساسمن، اکثر مشتریانی که تحت تأثیر این طرح قرار می‌گیرند، تاکنون از وضعیت خود مطلع شده‌اند.

این اقدام State Farm نگرانی‌های زیادی را در بین مردم کالیفرنیا به وجود آورده است، به خصوص ساکنان مناطقی که در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارند. بسیاری از مردم از عدم وجود حق انتخاب و افزایش هزینه‌ها برای بیمه خانه خود ابراز نارضایتی می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید که آیا اقدامات تنظیم‌کننده بیمه کالیفرنیا می‌تواند راه حلی برای این مشکل ارائه دهد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان