• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بررسی نقش محوری محمدرضا زاهدی در تشکیل جبهه مقاومت در خاورمیانه

بررسی نقش محوری محمدرضا زاهدی در تشکیل جبهه مقاومت در خاورمیانه

پیام جوان: یک گروه سیاسی در ایران موسوم به «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» روز پنجشنبه ۱۶ فروردین، بار دیگر بر «نقش برجسته» محمدرضا زاهدی در آنچه «تشکیل جبهه مقاومت» علیه اسرائیل و همچنین «عملیات طوفان الاقصی»، یعنی حملات شبه نظامیان حماس به این کشور در روز ۱۵ مهر نامید، تاکید کرد.

مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی در توصیف گروه های نیابتی تهران در خاورمیانه از اصطلاح «جبهه مقاومت» استفاده می کنند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که از سازمان های موسوم به اصولگرا در ایران به شمار می رود، در وب سایت خود، «شانا نیوز»، به «بیانیه رسمی گردان‌های عزالدین القاسم» شاخه نظامی حماس در مورد فرمانده نیروی قدس (شاخه لبنان و سوریه) استناد کرد.

در بیانیه شاخه نظامی حماس، گروهی که تحت حمایت جمهوری اسلامی است، اشاره شده که محمدرضا زاهدی «سالیان طولانی» در این دو زمینه «نقش برجسته ای» داشته است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پیشتر در روز چهارشنبه نیز درباره این نقش محمدرضا زاهدی بیانیه صادر کرده بود.

این فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان و چند تن دیگر از فرماندهان این نیرو در روز ۱۳ فروردین و به دنبال حمله منتسب به اسرائیل دردمشق کشته شدند.

جمهوری اسلامی اسرائیل را عامل این حمله دانسته است و رهبر و سایر مقامات ارشد سیاسی و نظامی تهدید کرده‌اند که این حمله را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

حساب منتسب به علی خامنه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» هم روز چهارشنبه ۱۵ فروردین، با انتشار پستی به زبان عبری تهدید کرد که اسرائیل را از «جنایت تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق» پشیمان خواهد کرد.

  Texas mayor arrested and charged with directing 'illegal voting scheme' to win 2017 election

اسرائیل در ادامه رویه معمول خود از ارائه اظهارنظر درباره حملات منتسب به این کشور علیه مواضع جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در سوریه خودداری کرده است.

نتانیاهو: برای واکنش احتمالی ایران آماده ایم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور، روز پنجشنبه گفت که اسرائیل به تلاش ها برای آسیب رساندن به این کشور و مردم اسرائیل پاسخ خواهد داد و برای واکنش احتمالی ایران به حمله منتسب به این کشور آماده است.

او که پس از تماس تلفنی خود با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل سخن می گفت با اشاره به این که «ایران سال‌هاست که به طور مستقیم و از طریق نیابتی های خود علیه ما عمل می‌کند» افزود: «بنابراین، اسرائیل علیه ایران و دست‌اندرکارانش به صورت تدافعی و تهاجمی عمل می‌کند.»

آقای نتانیاهو گفت: «ما می دانیم چگونه از خود دفاع کنیم و بر اساس این اصل ساده عمل خواهیم کرد: به کسانی که به ما آسیب می رسانند یا قصد آسیب زدن به ما را دارند، آسیب وارد خواهیم کرد.»

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان