• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • خودکشی پرستو بخشی، متخصص قلب، زنگ خطری برای جامعه پزشکی

خودکشی پرستو بخشی، متخصص قلب، زنگ خطری برای جامعه پزشکی

پیام جوان: دبیرکل جامعه پزشکی ایران در واکنش به خودکشی پرستو بخشی، متخصص ۳۵ ساله قلب، هشدار داد که فشار و استرس روحی، جسمی و معیشتی بر پزشکان جوان، طرحی و دستیاران به مرز هشدار رسیده است.

محمدرضا ظفرقندی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «بی‌توجهی مسئولین به شرایط و مقررات تحمیلی و طاقت‌فرسای موجود، علت عمده افزایش ناامیدی، خودکشی و مهاجرت عزیزان جامعه پزشکی ایران است.»

خبر خودکشی دکتر بخشی، موجی از واکنش‌ها را در جامعه پزشکی داخل و خارج ایران به دنبال داشت.

علی سلحشور، سرپرست اداره روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، با اشاره به فوت پدر و مادر دکتر بخشی، از عدم کمک وزارت بهداشت برای جابجایی محل طرح او خبر داد.

آقای سلحشور همچنین گفت که دکتر بخشی در «لیست سیاه» وزارت بهداشت قرار داشت و یکی از اساتید بیمارستان رحیمی خرم‌آباد با «توهین و تحقیر» او، نصف حقوق وی را پرداخت کرده بود.

وحید شریعت، رییس انجمن علمی روان پزشکان ایران، با اشاره به آمارهای غیررسمی، از نرخ خودکشی دستیاران پزشکی که ۳ تا ۵ برابر جمعیت عمومی است، خبر داد.

آقای شریعت در گفتگو با وب سایت «اکو ایران» گفت: «در یک سال اخیر، اخبار خودکشی دستیاران پزشکی به طور مکرر منتشر شده و موجی از نگرانی ایجاد کرده است.»

او با اشاره به نامه‌های انجمن علمی روان پزشکان ایران به وزارت بهداشت و عدم پاسخگویی این وزارتخانه، از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع خبر داد.

رییس انجمن علمی روان پزشکان ایران ابراز امیدواری کرد که با اجرای دستورهای این کمیته، تغییراتی در دوره دستیاری ایجاد شود و دستیاران به عنوان کارگران بی جیره و مواجب دیده نشوند.

  رئال کوتاه آمد؛ سرخیو راموس در آستانه تمدید

این خبر بار دیگر توجه‌ها را به وضعیت نامناسب معیشتی و کاری پزشکان و به‌ویژه دستیاران پزشکی جلب کرد.

کارشناسان معتقدند که ساعات کاری طولانی، حقوق پایین، استرس و فشار کاری زیاد، از جمله عوامل خطر برای خودکشی در بین پزشکان و دستیاران پزشکی است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان